علی مطهری همچون پدرش آزاده است

زیتون- رییس دفتر بازرسی رهبری با اشاره به فضایل اخلاقی شهید مطهری به خصوص در بعد هدایت جوانان و راهنمایی‌های آنها گفت که در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که تا پول به حساب وعاظ نریزند و قبض وصول نشود، نمی‌آیند!
علی‌اکبر ناطق نوری طی سخنانی در مراسم سالگرد شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری گفت:« شهید مطهری به چنین چیزهایی اعتنایی نداشت و فقط برایش تأثیرگذاری مهم بود و تهمت و توهین مهم نبود و بسیار آزاده بود. پسر ایشان علی مطهری نماینده تهران و سایر آقازاده‌هایشان نیز چنین خصوصیات اخلاقی دارند. به خصوص علی مطهری که با اخلاص، آزاده و همچون پدرش بی‌اعتنا به دنیاست؛ نماینده‌ای آزاد، متدین و بی‌حاشیه. مطهری زنده است و نمی‌میرد.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لعن حضرت علی (ع) در زمان معاویه اشاره و اظهار کرد:« در آن زمان معاویه مغزها را آن طور شست و شو داده بود که اگر در نمازشان حضرت علی را لعن کنند به بهشت می‌روند. شست و سوی مغز اثرگذاری عجیبی دارد. الان جریان‌های افراطی به وجود آمده از وهابی‌ها و داعشی‌ها مغز جوانان را شست و شو می‌دهند و به جایی می‌رسانند که اگر فلان کار را انجام دهند یا سر ۱۰ انسان را ببرند شب به ملاقات رسول خدا می‌روند. آنها به خاطر شست و شوی مغز این کار را انجام می‌دهند. البته بنده نمی‌خواهم به دلایل رشد این جریان‌ها و تلاش برای اسلام‌هراسی بپردازم که این در مجال دیگری می‌گنجد. »
ناطق نوری در ادامه سخنانش که توسط ایسنا منتشر شده، با بیان اینکه شهید مطهری در تمامی این دوران به دنبال شأن و منزلت نبود، گفت:« هدف شهید مطهری این بود که جوانان را هدایت کند. شهید مطهری کتاب‌های فرقان را می‌خواند تا برای جوانان اثراتش را بگوید و به طرف مقابل خط به خط پاسخ دهد. ایشان در جلساتی حضور پیدا می‌کرد که حتی ۱۰ نفر بیشتر حضور نداشتند چون برایش شأن و منزلت مهم نبود و مهم اثرگذاری در دل افراد و هدایت آنها بود اما متاسفانه اکنون برخی آنقدر برایشان شأن و منزلت مهم است که حاضر نمی‌شوند به یک هیئت ۱۰ نفره‌ بروند یا اینکه به دیگران سلام کنند یا در فلان جلسه‌ حضور یابند.»

View Comments (1)