نرگس محمدی و نازنین زاغری دست به اعتصاب زدند

زیتون– نازنین زاغری و نرگس محمدی از امروز (دوشنبه) اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کردند.

نرگس محمدی و نازنین زاغری رتکلیف، زندانیان سیاسی، پیش از این در نامه‌ای مشترک اعلام کرده بودند، در اعتراض به نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی خود در زندان دست به سه روز اعتصاب غذا خواهند زد.

این دو زندانی سیاسی می‌گویند، پزشک معتمد سازمان زندان‌ها در گزارشی کتبی، «دستور» داده بود که آنها به طور اورژانسی در مراکز درمانی مورد معالجه قرار گیرند، اما مسئولان زندان به دلایل نامعلوم مانع این کار شده‌اند.

در این نامه که توسط وب‌سایت گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، منتشر شده٬ آمده بود که  این دو زندانی سیاسی به دلیل عدم برخورداری از حق درمان دست به اعتصاب خواهند زد: «برخورداری از حق دسترسی به پزشک معالج و دارو و درمان از جمله حقوق مندرج و بدیهی در اعلامیه‌ها و آیین نامه‌های بین المللی و داخلی است که متاسفانه مدت‌هاست علی‌رغم درخواست‌های مکرر و مراجعات ما به مسئولان مربوطه، از آن محروم شده‌ایم.»

پس از انتشار این نامه به دستور دادستان تهران مدت مکالمه نرگس محمدی با فرزندانش را کوتاه کرده‌اند. نرگس محمدی گفت بود که در اعتراض به این «انتقام‌جویی» از تلفن‌ زدن خودداری می‌کند.

فرزندان دوقلوی این زندانی سیاسی، نزد پدرشان در فرانسه به سر می‌برند و نرگس محمدی پس از یک سال محرومیت از شنیدن صدای آنها، در تابستان ۹۵، حق تماس تلفنی هفتگی با آنها و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه را کسب کرد. او برای دستیابی به این حق، ۱۹ روز در اعتصاب غذا بود.

در همین رابطه وکیل نازنین زاغری نیز ماه گذشته گفته بود: «با توجه به بیماری موکل، درخواست انتقال زاغری به بیمارستان را داده‌ایم تا مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان به عمل آید و اکنون منتظر موافقت زندان با درخواست انتقال زاغری به بیمارستان هستیم.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مونیک ویلا، رئیس بنیاد تامسون رویترز، روز دوشنبه گفت که «به‌راستی نگران» حل و وضعیت جسمانی نازنین زاغری است.

او با انتشار یک بیانیه با ذکر این‌که خانم زاغری از زمان کشف غده در سینه‌اش مراقبت پزشکی جدی دریافت نکرده می‌گوید «این یک شکنجه بی‌رحمانه و آهسته است، یک ناعدالتی دیگر که بر سر او می‌آورند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »