روسیه تایید کرد؛ حمله دیروز به ادلب توسط دولت بشار اسد صورت گرفته است

زیتون- وزارت دفاع روسیه با صدور اطلاعیه‌ایی اعلام کرد که نیروی هوایی سوریه مسئول حمله روز گذشته به شهرک خان شیخون در استان ادلب بوده است.
براساس اطلاعیه وزارت دفاع روسیه که توسط بی‌بی‌سی فارسی نیز منتشر شده، هدف حمله روز گذشته «انبار مهمات و کارگاهی» بوده که مخالفان مسلح دولت بشار اسد «در آن به تولید مین دست‌ساز پر شده با گاز شیمیایی» مشغول بودند.
صبح روز گذشته حمله ای به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و حدود ۴۰۰ نفر دچار مشکل تنفسی شده‌‌اند. مخالفان دولت سوریه، ارتش دولت این کشور را مسئول این حمله اعلام کردند، اما دولت بشار اسد نیز هرگونه دخالت در این حمله را تکذیب کرد.
اطلاعیه وزارت دفاع روسیه پس از آن صادر شد که سازمان‌های ناظر بر شرایط جنگ داخلی سوریه حمله روز گذشته در خان شیخون را یک حمله شیمیایی توصیف کردند و گفتند که به نظر می‌رسد هواپیماهای سوری یا روسی مسئول این حمله بوده‌اند.
مخالفان دولت سوریه عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماع از کشته‌شدگان این حمله منتشر کرده‌‌اند که به گفته آن‌ها به دلیل حمله شیمیایی، دچار خفگی شده‌اند.
این نخستین بار نیست که در جریان درگیری‌های سوریه از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. پیش از این گروه‌های حقوق‌بشری هم دولت بشار اسد و هم مخالفان مسلح او را به استفاده از این مواد در جریان حمله‌ها متهم کرده بود.

 

View Comments (3)

  • به نظر بنده ايرادى به تيتر نيست ،بهر حال خوانندگان زيتون به تيتر اكتفا نمى كنند ،بنظر قضيه بسيار پيچيده تر از اين است،اين حمله از مدتها قبل تدارك ديده شده بود و در گزارش بى بى سى هم اشاره شده است كه جمهورى خواهان طر ح هاى از قبل اماده داشته اند،براى انجام اين طرح نياز به مقدمات داشت كه احتمالا دولت سوريه در اين مورد بازى خورده است،
    اول اين كه روسيه تاييد كرده است كه حمله از طرف ارتش سوريه انجام گرفته ولى گاز هاى شيميايى از داخل كارگاه بمب سازى مخالفان نشت كرده،اكنون سوال اين استكه نيرو هاى دولتى از وجود مواد شيميايي در انجا اگاه بوده يا خير؟(كه به نظر من نبوده) اگر اگاه بوده بسيار كار احمقانه و دون شان انسانى انجام داده است،
    نظر من اين است كه با يك طرح از قبل تهيه شده ادرس غلط را به ارتش سوريه داده اند
    حركات از يك ماه قبل سعودى و تركيه و اسرائيل در همين راستا بوده
    دولت امريكا واسد در دام سعودى و تركيه و اسراييل و جنگ طلبان امريكا افتادند،هفته قبل وزير امور خارجه و نماينده امريكا در سازمان ملل خبر از تغيير مواضع امريكا در جهت تغيير اولويت انها از تغيير بشار اسد به تعيين تكليف حكومت سوريه توسط مردم سوريه ،دادند

  • تیتر شما بسیار گمراه کننده و در جهت تبلیغات رسانه ای غربی بویژه بی بی سی برای برهم زدن روند مذاکرات در سوریه است. بعد از این همه سر و صدا یک روزنامه نگار صادق ابتدا غلط بودن خبر روز پیش را تیتر می زند. مثلا اینکه ارتش سوریه بمب شیمیایی بکار نبرده. یا اینکه ارتش سوریه کارگاه ساخت مواد شیمیایی اپوزیسیون بزعم شما دمکرات را بمباران کرده است.
    کمی به خود بیایید شما سنگ نیروهای وحشی ای را به سینه می زنید که بمب شیمیایی می سازند! آن هم در کنار منازل مردم!!!