همایش مجازی «گفتگو برای نجات ایران» با پیام و سخنرانی ۴۲ فعال سیاسی برگزار می‌شود؛ ۸ نفر از داخل زندان، ۱۵ نفر داخل ایران، ۱۹ نفر خارج کشور

زیتون- انتشار بیانیه‌ها و منشورهای مختلف در داخل و خارج از کشور از سوی فعالان جامعه مدنی و سیاسی گوناگون، مباحث و گفتگوهای زیادی را در همین راستا دامن زده است. از جمله، آخرین بیانیه میرحسین موسوی و بویژه طرح سه مرحله‌ای ارائه شده در آن، جهت‌گذاری خشونت پرهیز از طریق تاسیس مجلس موسسان دموکراتیک و ‌فراگیر برای تدوین قانون اساسی نوین ایران و استقرار نظامی برخاسته از اراده مردم، مبتنی بر حکومت قانون و منطبق با موازین حقوق بشری در چارچوب ایرانی مستقل و یکپارچه، ضرورت مبرم یک گفتگوی ملی برای نجات ایران را دو چندان کرده است.

در این میان، همایش مجازی «گفتگو برای نجات ایران» نیز می‌خواهد میزبان نظرات و راهکارهای مختلف در این امر مهم باشد.

از ۴۲ شرکت کننده در این همایش ۲۳ نفر از داخل کشور (که ۸ نفرشان در زندان به سر می‌برند) و ۱۹ نفر از خارجِ کشورند. تاکید همایش برای شنیدن صدای فعالان سیاسی و صنفی و مدنی و دادخواه از داخل کشور بدان خاطر است که اولا هر گونه تغییری در بستر داخل اتفاق می‌افتد و ثانیا شاید نگاه‌ها و راهکارهای آن عزیزان بیش از دیگران پای بر زمینِ واقعیت داشته باشد. ضمن آنکه ایرانیان خارج از کشور نیز بخشی از جامعه مدنی بزرگ ایران هستند و همفکری دلسوزان مردم و میهن از داخل و خارج از کشور می‌تواند به افق‌گشایی‌های بیشتر و شکل گیری راهکارهای رو به پیش جهت نجات ایران، یاری افزون‌تری برساند.

این همایش چه طیف وسیع و متنوعی از فعالان سیاسی و مدنی و مطالبه‌گران و دادخواهان را در بر گرفته است.

همایش در ۶ پنل و در ۲ روز برگزار می‌شود:

•پنل اول: ایران نیازمند و مهیای تحولی بنیادین

•پنل دوم: رنگین کمان ایران، جامعه مدنی و دادخواهان

•پنل سوم: آینده ایران؛ تقابل گفتمان‌ها

•پنل چهارم: دست به دست هم دهیم به مهر

•پنل پنجم: تحولات فرهنگی برای نجات ایران

•پنل ششم: بلوک‌ها و منشورها؛ راهی به سوی آینده

شرکت کنندگان در سمینار:

نرگس محمدی- کیوان صمیمی- حاتم قادری- ابوالفضل قدیانی- مهرداد خوانساری- الهه امیرانتظام- مهدی نصیری- سعید مدنی- فائزه هاشمی- مهرانگیز کار- صدیقه وسمقی- مهرداد درویش‌پور- هاشم آغاجری- نیره توحیدی- علی کشتگر- گلرخ ایرایی- اردشیر امیرارجمند- منصوره شجاعی- مهوش ثابت شهریاری- بهزاد کریمی- عدنان حسن‌پور- مریم سطوت- علیرضا رجایی- مصطفی تاج‌زاده- منیره برادران- تقی رحمانی- رضا علیجانی- علی افشاری- محسن کدیور- محمدجواد اکبرین- عالیه مطلب‌زاده- عزیز قاسم‌زاده- پروین فهیمی- مهدی نوربخش- فریبا کمال‌آبادی- احسان شریعتی- علیرضا بهشتی شیرازی- زهرا رحیمی- حسین رفیعی- بهزاد قربانیان‌نژاد- عبدالله ناصری- عبدالله مؤمنی.

همایش «گفتگو برای نجات ایران» روزهای جمعه و شنبه اول و دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۲۱ به وقت ایران در کلاب‌هاوس برگزار خواهد شد.

برنامه و پیام‌ها و سخنرانی‌ها هم‌زمان در اینستاگرام و تلگرام زیتون هم منتشر خواهند شد.

View Comments (2)

  • ترکیب این جمع که از عده ای مذهبی (وسمقی، قدیانی) و عده ای چپ (سطوت ، توحیدی) درست شده همان ترکیبی است که انقلاب ۵۷ را ببار اورد با نتایج مصیبت بارش. امید است این بار چنین جمعی نتیجه ای مشابه انقلاب ۵۷ ببار نیاورد!!!!