دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نام پارک بانوان را به «پارک ژینا» تغییر دادند 

زیتون-جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه علم و صنعت ایران، طی بیانیه‌ای نام پارک تک‌جنسیتی «بانوان» را در این دانشگاه به «پارک ژینا» تغییر داده و تابلو جدید آن را در پارک نصب کرده‌اند.

این دانشجویان در بیانیه‌ی خود ضمن یادی از کیانوش آسا، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت و از کشته‌شدگان جنبش سبز، و اشاره به جاودانه شدن او، اعلام کرده‌اند که امروز پس از حدود سیزده سال از ثبت شدن نام او، در دانشگاه علم و صنعت جمع شده‌اند تا نام «جان‌فدای نامیرای دیگری، ژینا امینی، این رمز آزادی» را در دانشگاه‌شان ثبت و ماندگار کنند.

متن کامل بیانیه‌ی نامگذاری پارک ژینای دانشگاه علم و صنعت در ادامه می‌آید:

بیش از سی روز است که لحظاتی خاص و تکرارنشدنی را از سر می‌گذرانیم. برهه‌ی کم نظیری را در تاریخ این کشور در حال تجربه‌ایم. ما، غم و سوگ کشته شدن خواهرمان ژینا (مهسا) امینی و خشم و خروش پس از آن را، ما امید جمعی صبح فردایی روشن را، ما عشق و همبستگی و ترس از دست دادن یکدیگر را تجربه کرده‌ایم. ما جنبشی را در حال زندگی هستیم که کرامت و حق زیست آزادانه و عادلانه را برای همگان دنبال می‌کند و در پی محو مناسبات ستم و نابرابری است.
ما دانشجویان علم و صنعت امروز پس از حدود سیزده سال از ثبت شدن نام جانفدا کیانوش آسا، در این دانشگاه جمع شده‌ایم تا نام جانفدای نامیرای دیگری، ژینا امینی، این رمز آزادی را در دانشگاه ثبت و ماندگار کنیم. به یاد مقاومت تمامی زنان که در برابر ستم جنسیتی و برای محو انقیاد و استثمار مبارزه می‌کنند و تا بار دیگر نشان دهیم که دانشگاه هرگز در برابر چکمه‌های ستمگران نشکسته است و سر خم نمی‌کند. ما پارکی را که از نمادهای تفکیک جنسیتی در دانشگاه علم و صنعت است از امروز پارک ژینا نام می‌نهیم.
مگر زمانی که کیانوش را کشتند به جاودانه شدنش فکر می‌کردند؟ ژینا نیز این‌گونه جاودانه شد.
به امید آزادی و برابری.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »