بیش از ۱۲۰ فعال دانشجویی در بیانیه‌ای «رویه‌های سرکوب‌گرایانه‌ی حراست دانشگاه» را محکوم کردند و از اراده‌ای سلطه‌گرایانه در دانشگاه نوشتند که «در پوشش، رفتار و حتی خصوصی‌ترین امور زندگی هر دانشجو دخالت می‌کنند تا زندگی ما، آن شکلی باشد که می‌خواهند».

در بخشی از این بیانیه آمده است «دانشگاه که از اساس باید نهادی مستقل باشد، امروزه از طرفی با وجود حراست و برخی نهادهای دیگر و البته دخالت‌ نهادهای امنیتی در داخل دانشگاه به شکل حداکثریش، بیش از پیش از استقلال خود فاصله گرفته و از طرفی دیگر به جای آنکه محلی برای کنش‌گری و آموزش باشد، با سیاست‌هایی از قبیل کالایی سازی آموزش، دیوارکشی، دستورالعمل‌های گزینش و سهمیه‌‌بندی‌های مختلف به نهادی طبقاتی بدل گشته ‌است».

امضاء‌کنندگان در این بیانیه که برای انتشار به زیتون رسیده،«محدودیت‌های ایجاد شده در خوابگاه‌ها، تفکیک برخی امکانات دانشگاه که منجر به حذف زنان در بسیاری از عرصه‌ها شده است، اخراج و ارعاب دانشجویان و اساتید دانشگاه، ممنوعیت از فعالیت‌های سیاسی آزاد در دانشگاه، احضار هر روزه دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و بعضا نهادهای امنیتی خارج دانشگاه» را  بخشی از فشارهایی  دانسته‌اند که بر دانشگاه وارد می‌شود.

فعالا دانشجویی در انتها با دعوت از هم‌کلاسی‌ها و هم‌قطاران خود برای مقاومت گفته‌اند که «از دانشگاه به عنوان سنگر آزادی و عدالت محافظت خواهیم کرد. ما به عنوان جمعی از دانشجویان سراسر کشور اعلام می‌کنیم که در برابر سیاست‌ها و اراده‌ی سلطه‌گرایانه‌ی حاکم مقاومت خواهیم کرد و به هیچ وجه شرایط موجود را نخواهیم پذیرفت و تا بهتر شدن شرایط و آزادی نهاد دانشگاه تلاش خود را ادامه می‌دهیم».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مطالب دیگر

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »