مجسمه قاسم سلیمانی در شهرکرد به آتش کشیده شد

تندیس قاسم سلیمانی در شهرکرد که صبح روز چهارشنبه، با حضور مسئولان استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شده بود، شامگاه همان روز به آتش کشیده شد.

محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد٬ با صدور اطلاعیه‌ای عاملان این اتفاق را «احمق» نامید.

در این بیانیه که توسط ایسنا منتشر شده٬ آمده است: «اینان در اوج حماقت قرار دارند و نمی‌دانند که مرد و زن شهرکرد و جوانان غیور اچهارمحال و بختیاری در صبح این شب و در سالروز به آتش کشیده شدن خانه زهرای اطهر(س) آن‌چنان حضوری گردا گرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد.»



کانون نویسندگان ایران: مسئولیت مستقیم جان بکتاش آبتین با حکومت است

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد مسئولیت جان آقای آبتین و دیگر نویسندگان زندانی، مستقیما متوجه حکومت جمهوری اسلامی و برخی نهادهای وابسته به آن است.

در این بیانیه که روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه منتشر شد، آمده است وضعیت جسمانی بکتاش آبتین به دلیل عدم رسیدگی و دسترسی به‌موقع به مراقبت‌های پزشکی و همچنین اعزام دیرهنگام به بیمارستان توسط مسئولان زندان، به این مرحله «سخت نگران‌کننده» رسیده است.

کانون نویسندگان ایران با محکوم کردن آن‌چه که «پرونده‌سازی» و «قتل خاموش» نویسندگان آزادی‌خواه خوانده است، خواستار آزادی فوری و کامل و بی‌قید و شرط اعضای زندانی خود شده است.

این بیانیه در ادامه با شرح جزییاتی درباره نحوه اعزام دیرهنگام آقای آبتین به بیمارستان و بستری کردن او «با غل و زنجیر» در حضور سنگین نیروهای امنیتی یادآور شده است که ماموران حکومت حتی از آزار «جسم نیمه‌جان» بکتاش آبتین نیز دست برنداشتند.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.