سخنگوی شورای شهر: انوشیروان یک پادشاه ظالم بود، خیابانی نزدیک دفتر رهبری نباید به این نام باشد

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران٬ گفت که انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و ما انقلاب کرده ایم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان هایمان نباشد.

امروز در حین نامگذاری برخی خیابان ها در شورای شهر تهران، بحثهایی بین اعضای شورای شهر درباره این نامگذاری ها صورت گرفت و در این میان، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد که انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و «ما انقلاب کرده ایم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان هایمان نباشد.»

مهدی عباسی٬ عضو شورای شهر٬ با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای تغییر نام خیابان انوشیروان گفت: «شهید محمود شهبازی یکی از شهدای والامقامی بوده است که کمتر به آن پرداخته شده و گذاشتن نام این شهید روی خیابان انوشیروان، آن هم در حالی که افکار عمومی تصور می کنند که انوشیروان عادل است، اتفاقا انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و کتاب های تاریخی که می گوید او عادل بوده، جعلی است. البته با این وجود گذاشتن نام این شهید روی خیابان انوشیروان چون می تواند منجر به بحث ها و مخالفت هایی شود، نوعی جفا در حق این شهید است.»

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به این اظهارات گفت: «ما در جمهوری اسلامی سیاست های رسمی داریم و انقلاب اسلامی سال ۵۷، ضدیت با سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بود. یعنی ما غیر از پادشاهی حضرت داوود و حضرت سلیمان، هیچ پادشاهی دیگری را به رسمیت نمی شناسیم. این در حالی است که خیابان انوشیروان چند کوچه پایین تر از دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد و وجود نام این پادشاه روی یک خیابان در آن منطقه قطعا با اصول انقلاب اسلامی تعارض دارد.»



اومیکرون «به صورت رسمی» به ایران رسید


حیدر قربانی، زندانی سیاسی، اعدام شد

دادگستری کل استان کردستان از اجرام حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی، در روز ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در زندان سنندج خبر داده است. در اطلاعیه این دادگستری این زندانی سیاسی به «بغی، مشارکت در قتل عمدی سه نفر» و عضویت در گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی متهم شده است.

حکم اعدام این زندانی مرداد سال ۹۹ صادر شده بود.

صالح نیکبخت، وکیل این زندانی سیاسی، پیش از این با اشاره به این که حکم اعدام این زندانی بر اساس اتهام «بَغی» برای حیدر قربانی صادر شده، گفته بود: «شرط تحقق بزه بغی عضویت فرد در یک گروه مسلح و استفاده از سلاح در برابر جمهوری اسلامی است، اما موکل من هیچ‌گاه اقراری در این رابطه نداشته و تنها دلیل اثبات این اتهام ادعای اداره اطلاعات سنندج و کامیاران بوده است.»

حیدر قربانی به همراه محمود صادقی برادر زنش در مهر ٩۵ به اتهام «همکاری و معاونت در قتل چند عضو سپاه پاسداران» بازداشت شد.

او از زمان بازداشت برای اعتراف اجباری تحت فشار بوده و شبکه «پرس تی‌وی» نیز پیشتر فیلمی از اعترافات اجباری این زندانی سیاسی کُرد را پخش کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل روز ۲۷ مرداد امسال با اشاره به این که اعترافات اجباری این زندانی سیاسی تحت شکنجه بوده، خواستار لغو حکم اعدام او و برگزاری یک دادگاه منصفانه شده بود.



«ضرب و شتم» لیلا حسین‌زاده در زندان

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی، که روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه در جریان سفر به شیراز بازداشت شد، در بازداشتگاه اداره کل اطلاعات این شهر «مورد ضرب و شتم قرار گرفته است».

خبرگزاری هرانا در گزارشی نوشت که این فعال دانشجویی این موضوع را در تماس تلفنی که با نزدیکان خود داشته‌، مطرح کرده است و گفته است در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران به سر می‌برد.

لیلا حسین‌زاده که به بیماری کرون روده مبتلا است، در طول این مدت «از دریافت داروهای ضروری خود محروم مانده و در شرایط نامناسب پزشکی بسر می‌برد.»

این فعال دانشجویی پیشتر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان و دو سال ممنوعیت در فضای مجازی محکوم شده بود و این حکم به تازگی توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.



«شکایت» گروهی از طلاب قم از ۱۵ بازیگر زن به دلیل بدحجابی

گروهی از طلاب قم از ۱۵ نفر از بازیگران زن سینمای ایران بدلیل بدحجابی منجر به تحریک آنان به دادسرای قم شکایت کرده و ضمن مطرح کردن اتهاماتی مانند محروم شدن از لذت انس با خدا درخواست جبران ضررهای وارده بخود را نموده اند.

به گزارش دیده‌بان ایران معلوم بودن قسمتی از سر، سینه و گوش، استفاده از ‎گلسر و کلاه لبه دار از جمله مصادیق بدحجابی ذکر شده است.

شکات، بدحجابی متهمان را موجب زیان معنوی، تحلیل رفتن عقل و نقش بستن تصاویر جنسی در اذهان خوانده اند.

شاکیان این پرونده چند تشکل حوزوی در قم بوده اند مانند : مجمع جهادی روحانیون قم تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب قم مجمع فعالان امر به معروف قم و چند موسسه دیگر…


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.