? زنده| باز هم ورود زنان به استادیوم آزادی گزینشی خواهد بود

 



باز هم ورود زنان به استادیوم آزادی گزینشی خواهد بود

به دنبال اعلام خبر صدور مجوز حضور زنان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی دو تیم ملی ایران و کره جنوبی، یک از خبرنگاران ورزشی در کلاب خبرپارتی گفت: «ورود زنان به استادیوم در بازی ایران و کره جنوبی گزینشی است.»

او اضافه کرد: «میخواهند زنانی از کادر درمان را به استادیوم ببرند. به استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم گفته‌اند از کانون زنان هوادارشان صد نفر را معرفی کنند.»

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پیش‌تر به جمهوری اسلامی هشدار داده بود که چنانچه ایران با حضور تماشاگران زن در این بازی مخالفت کند، از سوی این نهاد جریمه خواهد شد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نیز در جریان دیدار اخیر خود با شهاب‌الدین عزیز خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده بود که در کنار تجهیز ورزشگاه آزادی به سیستم «کمک داور ویدیویی»، حضور زنان در جریان این مسابقه بین‌المللی نیز یک ضرورت غیرقابل انکار از نظر فیفا است.



کمالوندی: در یکسال۳بار خرابکاری در سایتهای هسته‌ای رخ داد

بهروز کمالوندی٬ معاون روابط راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی٬ با اشاره به مشکلات پرونده اتمی ایران و دیدار اخیر رییس آژانس گفت: « آقای گروسی موضوع تعویض دوربین های سایت کرج را مطرح کردند، می‌دانید که این دوربین ها در نتیجه خرابکاری آسیب دیده بود، یکی از آنها کاملا از بین رفته و بقیه آنها صدمه دیده اند. سایت هسته ای کرج در کنترل نیروهای امنیتی است؛ امکان نصب دوربین وجود ندارد »

او افزود: «ما چند مورد خرابکاری داشتیم. برای خیلی از کشورها اگر صنعتی داشته باشند که این صنعت بنیه و عمق لازم را ندارد هر کدام از این خرابکاری‌ها می‌تواند ویران کننده باشد کما اینکه خودشان هم در تحلیل‌هایی که داشتند در هر مورد اشاره می‌کردند که برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران خیلی صدمه دید اما ما نشان دادیم با بنیه خوبی که داریم بلافاصله می‌توانیم وضعیت را جبران و حتی در شرایط بهتری قرار بگیریم.»

کمالوندی در گفت‌وگو با یک ارگان رسانه ای نزدیک به بسیج به نام بصیرت٬ ادامه داد: «ما علیرغم سه دور خرابکاری که در یکسال گذشته داشتیم در شرایط بسیار خوبی هستیم و آمار و ارقامی که از تولید ۲۰ درصد و ۶۰ درصد داریم و ماشین‌های جدید و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف داشتیم، خود گویای این است که این ترفندها، حیله‌ها و فشارها نمی‌تواند برنامه صلح آمیز هسته‌ای ما را متوقف کند و به نظر می‌رسد که کشورهای غربی متوجه این مهم شدند.»



نماینده مجلس: واکسن اجباری کرونا برخلاف قانون اساسی است

محمدتقی نقدعلی٬ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس٬ گفت که بحث «واکسن اجباری» با قانون اساسی در تضاد است.

او در ادامه به انجام اجباری تست پی سی آر اعتراض کرد و گفت که این مضوع نیز برخلاف قانون بوده و نحوه مدیریت بحران کرونا این گونه نیست.

محمدتقی نقدعلی ادامه داد: «تست پی سی آر اجباری چه معنایی دارد؟ هر فرد از جامعه باید برای رفتن به هر بخش ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا این تست را انجام دهد. مدیریت بحران این نیست که اکنون اتفاق افتاده است.»



رسوایی اسناد «پاندورا»: فرار مالیاتی و املاک مخفی رهبران جهان

ده‌ها رهبر جهان میلیاردها دلار ثروت خود را برای فرار مالیاتی پنهان کرده و با باز کردن حساب های بانکی “فراساحلی” (فرار مالیاتی شبه قانونی) اقدام به خرید املاک و مستغلات در کشورهای غربی کرده اند.

به گزارش عصرایران، بر اساس یک گزارش تحقیقی جامع از سوی ” کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه ‌نگاری تحقیقی” که ” اسناد پاندورا” نام گرفته، بیش از ۳۰ رهبر فعلی و سابق جهان برای فرار مالیاتی ثروت خود را پنهان کرده اند.

این کار بزرگ روزنامه نگاری تحقیقی حاصل کار ۶۵۰ روزنامه نگار از ۱۱۷ کشور دنیاست؛ آنها جزییات بیش از ۲۹ هزار حساب بانکی فراساحلی رهبران و شخصیت های مشهور دنیا را مورد بررسی قرار داده اند.

در این کار بزرگ تحقیقی اسناد ۱۴ شرکت مالی و حقوقی در کشورهایی چون سوییس و سنگاپور و موناکو و.. مورد بررسی قرار گرفته است. حجم اطلاعات لو رفته در این کار تحقیقی بالغ بر ۱۲ میلیون پرونده معادل ۳ ترابایت داده بوده است.

نام برخی رهبران حال حاضر جهان از جمله “ولادیمیر پوتین” رییس فدراسیون روسیه، “عبدالله دوم” پادشاه اردن و “الهام علی اف” رییس جمهوری آذربایجان در میان این رهبران دیده می شود.

همچنین نام برخی ستاره های موسیقی و روسای شرکت های بزرگ بین المللی نیز که بالغ بر ۳۰۰ شخصیت می شود، در میان این افراد دیده می شود.



دستور دادستان کردستان برای برخورد با پزشک افشاگر خبر مرگ بر اثر سوختگی زن ۲۲ ساله

در پی تایید خبر مرگ زن ۲۲ ساله‌ بر اثر سوختگی در استان کردستان٬ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان خواستار «برخوردهای لازم» با پزشکی شد که خبر مرگ او را افشا کرد.

روز یکشنبه، ایمان نوابی، پزشک جراح در صفحه اینستاگرام خود نوشت پدر یک زن ۲۲ ساله بعد از اطلاع از این که دخترش دوست پسر دارد روی او بنزین ریخته و این زن با ۸۵ درصد سوختگی جان خود را از دست داده است.

پست منتشر شده این پزشک در این باره به دلایل نامعلومی از دسترس خارج شد و او با تاکید بر ادامه تلاش‌هایش در این زمینه دوباره نوشت: «این دادخواهی از طریق کارشناسان حقوقی ادامه خواهد داشت.»

محمد جباری٬‌ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان٬ امروز اعلام کرد: «در این رابطه دستور لازم به پلیس داده شد تا تحقیقات جنایی انجام شود. همچنین به پزشکی قانونی نیز دستور داده شده تا علت دقیق فوت مشخص شده و کالبدشکافی صورت گیرد.»

او ادامه داد پذیرش این زن در بیمارستان «به عنوان یک حادثه سوختگی» صورت گرفته و «اینکه وی خودسوزی کرده یا پدرش او را سوزانده است در حال بررسی است.»

اما دادستان کردستان درباره این که پدر مقصر بوده یا خیر، گفت: «هنوز مشخص نبوده و در حال حاضر مورد تایید ما نیست.»

او اقدام نوابی در اطلاع‌رسانی این حادثه را «نوعی تخلف» دانست و گفت: «این فرد نباید زمانی که هنوز چیزی مشخص نشده آن را در فضای مجازی قرار می‌داد.»

به گفته دادستان کردستان، این موضوع به مسئولان نظام پزشکی ابلاغ شده «تا آن را در دستور کار کمیته انضباطی قرار دهند و برخوردهای لازم صورت گیرد.»

هرانا هویت زن جان باخته را «فائزه ملکی، ۲۲ ساله، از اهالی روستای دولت آباد (کورکوره) از توابع شهرستان سنندج» اعلام کرده است.

این پایگاه حقوق بشری به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «فائزه ملکی مدتی پیشتر ازدواج کرده و از همسرش جدا شده بود. پس از آن با مرد جوانی آشنا شده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند اما خانواده پسر با این ازدواج مخالفت کردند. با این وجود عکس‌هایی مبنی بر ادامه رابطه فائزه و پسر جوان به دست پدر فائزه رسید. نهایتا پدر فائزه چند روز قبل اقدام به آتش زدن دخترش با بنزین کرد.»

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، پدران مرتکب قتل فرزند اعدام نمی‌شوند و در مواردی، آگاهی به این معافیت از مجازات سنگین، انگیزه‌ قاتل برای ارتکاب قتل شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.