? زنده| طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان جمهوری اسلامی با مقامات آمریکایی

 



طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان جمهوری اسلامی با مقامات آمریکایی

۳۶ نماینده انقلابی مجلس یازدهم طرحی را با عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا» امضاء کرده اند. این طرح اکنون اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

طرح امضاء شده توسط ۳۶ نماینده مجلس یازدهم؛ با توجه به روی کار آمدن دولت انقلابی ابراهیم رئیسی و لزوم عدم مذاکره با ایالات متحده آمریکا و تدوین شیوه نامه اجرایی تهیه شده است؛ به نظر می رسد با توجه به محتوای این طرح به زودی مذاکرات برجام متوقف شود.

در مقدمه این طرح آمده است:

مقامات ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مقامات کشورمان اقدامات نظامی، اطلاعاتی، ضد حقوق بشری و تحریم را به طور مستقیم و یا در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، بیولوژیکی و صنعتی خود انجام داده اند و اقدام نابخردانه و شرم آور مقامات آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز آنها در جنایت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بشریت است. رئیس جمهور آمریکا در موارد متعدد مقامات و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تروریست معرفی نموده و ایشان را تحریم کرده است.

متأسفانه در برجام شاهد بد عهدی مقامات آمریکایی بوده و علت این بد عهدی نیز این بود که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران محتوای برجام را به گونه دیگری جلوه داده و مفاد واقعی برجام را برای نمایندگان مردم واضح و کامل بیان نکردند و این منجر به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی شد. لذا برای جلوگیری از سوء استفاده مجدد مقامات و مسئولان دولتی و عدم استفاده از تبلیغات در خصوص مذاکره با مقامات آمریکایی جهت فشار به مجلس شورای اسلامی لازم و ضروری است هر دولتی قبل از هرگونه مذاکره با مقامات آمریکایی ابتدا موضوع مذاکره با مقامات آمریکایی را به تصویب مجلس برساند و پس از اجاره مجلس مجاز خواهد بود که برای مذاکره اقدام کند.

بر اساس تبصره ۲ ماده واحده این طرح٬ تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار خواهد شد.



قیمت مرغ باز هم اوج گرفت

ایسنا با استناد به مشاهدات میدانی گزارش داده است که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها به ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان رسیده است.

در این گزارش آمده است که مرغ در برخی از مغازه‌ها تا ۴۰ هزار تومان هم به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

این در حالی است که فروردین ماه سال‌جاری قرارگاه ساماندهی مرغ، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد، اما از نیمه دوم اردیبهشت قیمت مرغ همواره بالاتر از این رقم بوده و در برخی مقاطع زمانی، کمیابی و نایابی مرغ در بازار نیز گزارش شده است.

در این میان، پرویز فروغی دبیرکانون مرغداران گوشتی نیز اعلام کرده که قیمت مرغ زنده برای مرغداران با احتساب سود، بیش از ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود اما مجبورند با تحمل سه هزار تومان زیان، به قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش برسانند.

مرغداری‌ها نیز از افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌ها، واکسن، دارو، ریزمغذی‌ها، کرایه حمل‌ونقل و جوجه یک‌روزه شکایت دارند.



اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق برای یک زندانی سیاسی

حکم ۸۰ ضربه شلاق کیانوش سلاطینی، زندانی سیاسی، اجرا شد.

خبرگزاری هرانا در گزارشی نوشت که حکم ۸۰ ضربه شلاق این زندانی که بابت نوشیدن مشروب صادر شده بود، ماه گذشته در زندان اوین اجرا شده و او اکنون به مرخصی آمده است.

این زندانی سیاسی که پیش از بازداشت مربی فوتسال بود، ۱۸ دی‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در محل کار خود بازداشت شد.

کیانوش سلاطینی خرداد سال ۹۷ با رای دادگاه به اتهام « اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «توهین به مقدسات» و رهبر جمهوری اسلامی به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و بابت اتهام نوشیدن مشروبات الکلی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد و حکم شلاق اخیرا اجرا شده است.

دادگاه همچنین او را به۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم کرد.



کارزار ۱۰۵ هزار تن از کارگران شرکت نفت برای حذف پیمانکاران و شرکت‌های واسطه‌

۱۰۵ هزار تن از نیروهای پیمانکاری و شرکتی نفت با ایجاد کارزاری در فضای مجازی، خواستار حذف پیمانکاران و شرکت‌های واسطه‌ای شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا خبر از آن داد که در بیانیه این کارگران آمده است که نیروهای شاغل در شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت خواستار آن هستند که با تبدیل وضعیت قرارداد آنها، شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیرو برای دستگاه‌های دولتی حذف شود.

نیروهای پیمانکاری و شرکتی وزارت نفت در گذشته نیز به «تبعیض و اختلاف» در دریافت دستمزدها و مزایا در مقایسه با دیگر کارکنان معترض بوده‌اند.

کارگران پیمانکاری و پروژه‌ای خواستار افزایش دستمزدها و مدت مرخصی، حذف شرکت‌های پیمانکاری، بازگشت به کار کارگران اخراجی، رعایت استانداردهای بهداشتی در محیط‌های کار، خوابگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، بهبود اصول ایمنی کار و به رسمیت شناخته شدن حق تشکل‌یابی و تجمع هستند.

اعتصاب هزاران کارگر پیمانکاری و پروژه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی ایران روز یکشنبه، بیستم تیر، وارد چهارمین هفته شد.

این اعتصاب روز ۲۹ خرداد آغاز شد و بر اساس گزارش‌ها، تاکنون کارگران بیش از ۱۰۰ شرکت در ۱۲ استان، در اعتراض به شرایط معیشتی و نیز تحقق مطالبات خود دست از کار کشیده‌اند.



رییس شورای شهر تهران: قربانیان کرونا در تهران به ۱۰۰ نفر نزدیک شده

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران٬ خبر از آن داد که «آمار قربانیان در تهران کم کم به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می‌شود.»

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد که فعالیت های دورهمی انتخاباتی دارد که منجر به فاجعه خیز پنجم شده است.

او ضمن اعتراض به ایجاد دو قطبی «واکسن داخلی- واکسن خارجی» گفت: «عدم تحقق وعده مسئولین وزارت بهداشت در واکسیناسیون پدیده نامناسبی در سفر ایرانیان به کشورهای همسایه ایجاد کرده است» و این موضوع را «اسباب سرشکستگی» خواند.

محسن هاشمی افزود: «کشورهای همسایه در واکسناسیون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده اند ما در مرز ۵ درصد هستیم.»



دادستان سیستان و بلوچستان: سردخانه‌ها از جنازه پر شده است

دادستان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که سردخانه‌های این استان از جنازه پر شده است.

او افزود که وضعیت سیستان و بلوچستان هم‌چنان قرمز و بحرانی است، هر روز شاهد فوت بیش از ۲۰ بیمار کرونایی هستیم.

دادستان سیستان و بلوچستان ادامه داد: «شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است و روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.»

در همین رابطه معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار٬ با زیر سوال بردن آمار وزارت بهداشت گفت: «ضرورت دارد، شخص وزیر بهداشت هم بیاید و غیر واقعی بودن آماری را که به آن ها ارائه می شود، از نزدیک ببیند. وی اظهار کرد: احتمال می دهم بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که کلنگ احداث آن را به زمین زده اند، جزو تخت های بیمارستانی لحاظ کرده اند، وگرنه این آمار با واقعیت هایی که مردم جنوب استان می بینند زمین تا آسمان تفاوت دارد، به نظر می رسد زمان این که صورت سوال ها پاک شود، تمام شده است.»

به گفته مسؤولان، افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند این یعنی جوانان در معرض خطر هستند و باید هر چه زودتر واکسیناسیون همگانی در این استان آغاز شود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.