تبعید یا زندان؟

زیتون- کتاب «تبعید یا زندان؟» نوشته‌ی  «صدیقه وسمقی» از سوی انتشارات «اندیشه‌های نو» در آلمات منتشر شد. آن‌چه در ادامه می‌آید ‌معرفی این کتاب به قلم نویسنده است.

***

کتاب تبعید یا زندان را در سه فصل و پیرامون سه موضوع عمده نگاشته‌ام. فصل نخست شرح فراق من از زادگاه و وطنم، ایران است که کوشیده‌ام در این فصل، به این پرسش که چرا به ایران بازگشتم، پاسخ دهم.

در فصل دوم این کتاب به شرح محاکمه‌ی خود در دادگاه انقلاب پرداخته‌ام، دادگاهی که در طول چهل سال گذشته خارج از حاکمیت قانون و بدون اعتنا و احترام به آن، به محاکمه‌ی صوری هزاران تن پرداخته و عدد چشمگیر و نامعلومی از هموطنان، پشت درهای بسته، در جایی به نام دادگاه، به حبس‌های سنگین و اعدام محکوم شده‌اند. مایل بودم تجربه‌ی مهم چگونگی روند محاکمه در دادگاه انقلاب را ثبت کنم.

و اما فصل سوم، ما را به بند زنان اوین می‌برد. مقصودم از نگارش این فصل شرح زندگی کوتاه خود در زندان نبود، بلکه شرح زندگی و معرفی کسانی بود که مدتی کوتاه با آنان زیستم و بر خود لازم دانستم که یاد و خاطره‌ی آنان را در این کتاب ثبت کرده، از مظلومیت آنان با خوانندگان کتاب خود سخن بگویم. آشنایی با آنان، ولو به اختصار، حکایت غربت عدالت در وطن ماست؛ عدالت غریب و گمشده‌ای که تا آن را نیابیم، همچنان باید لگدمال بیداد باشیم و از بی‌سر و سامانی میهن و ملت در فغان و فریاد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حالا که ملاقه به ته دیگ رسیده، باز یک طرفند دروغ و حقه بازی “اصلاح طلبان” که در قتل و غارت شریک هستند، به راه افتاد، تا هر چه می‌‌توانند به این اسم ” خانم رئیس جمهور” مردمی که رای نمی‌‌دهند را با حیله و نیرنگ به رای دادن. بکشانند! شرم بر این بی‌ شرمان!! اخر چقدر دروغ، چقدر مردم را “خر” حساب کردن؟؟؟ آیا “زنان اصلاح طلب” غیر از ” مردان اصلاح طلب” هستند؟ انگار این دشمنان ایران و ایرانی‌ گوش‌شان کر است و فریاد مردم ایران را نمی‌‌خواهند بشنوند!!! اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمام شد ماجرا!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »