قلاده‌های طلا؛ تایید آیت‌الله خامنه‌ای و انتقاد وزارت اطلاعات

زیتون– شب گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از یک یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پی بازپخش فیلم «قلاده‌های طلا» از رسانه ملی نوشت: «متأسفانه امسال هم رسانه ملی علی‌رغم تذکراتی که در سال‌های قبل داده شده بود، این فیلم را پخش کرد.»

فیلم «قلاده‌های طلا» در مورد رخدادهای سال ۱۳۸۸ و «نفوذ عوامل خارجی» در جریان اعتراضات و وزارت اطلاعات است؛ فیلمی پرحاشیه که با واکنش‌هایی در مورد ساخت آن، حامیانش و نحوه پخش آن روبه‌رو شده‌است.

این فیلم بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده است.

اما روز گذشته ایسنا نوشت که به گفته این مقام آگاه «پرداختن هنری به ماجرای فتنه سال ۸۸ » از منظر وزارت اطلاعات «اقدام ارزشمندی است» اما متاسفأنه «بخش‌هایی از فیلم که مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌باشد.»

این مقام آگاه همچنین خبر از آن داد که «کارگردان فیلم جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است.»

در مقابل ابولقاسم طالبی٬ کارگردان فیلم٬ طی رشته توییتی مدعی شد که  از دفتر رهبر جمهوری اسلامی با او تماس گرفته‌اند و به نقل از آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته‌اند «آفرین، دست شما درد نکند».

او در ادامه مدعی شد که که شب نهم دی ماه از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با او تماس گرفته‌اند تا پیام رهبر جمهوری اسلامی را به اطلاعش برسانند: «دیشب مجددا فیلم شما را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین؛ دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید».

 

View Comments (3)

  • هر داستانی دو روایت دارد. روایت طالبی سراسر دروغ و دغل است. بدیهی است خامنه‌ای روایت درست ماجرا را قبول ندارد و از مواجهه با حقیقت گریزان است.
    آفرین آفرین آفرین. بمان و برای ادامه‌ی سلطنت ما عرعر کن

  • باید هوای این چند نفر حواری باقیمانده را داشت ، وگرنه این فیلم قبلا هم چندین بار از سیمای اسلام پخش شده بود . آقا تازه به ارزش هنری آن پی برده اند ؟!!

  • 1. آن قسمت که درباره وزارت اطلاعت بوده سراسر دروغ و تهمت بوده ! آن قسمت های دیگر که درباره مردم بوده سراسر راست بود !
    این حرف رابرای کارگردان یا سازنده فیلم «معنی» دارد. اینها یکدیگر را خوب میشناسند !
    مثل اندرز دادن رفسنجانی به خامنه ای و از امام (ره) دلیل آوردن است ! هردو طرف میدانند معنی حرف و هدفشان چیست و امام را هم خوب میشناسند !
    2. اگر از دفتر ولی امر مسلمین جهان چنین تلفنی نزده بودند او جرأت نمیکرد بگوید از طرف حضرت اقای اینطور گفتند !
    3. اگر اینها را اندکی خرد بود کار کشور به اینجا نمیرسید که مردم حسرت روزگار شاه را بخورند.
    4. نمیدانم این روزها چرا پیامها را نشان نمیدهند ! خبری اگر هست به ما هم بگویید !