فرزانه روستایی برنده جایزه بهترین روزنامه‌نگار در سوئد در بخش زبان‌های غیرسوئدی شد

زیتون– فرزانه روستایی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر ایرانی ساکن سوئد، برنده جایزه بهترین روزنامه نگار در سوئد در بخش زبان‌های غیر سوئدی شد.

بنا به گزارش رسانه‌های سوئدی، این جایزه، شامل لوح تقدیر، دیپلم و ۳۰۰۰۰ کرون وجه نقد، خردادماه گذشته به فرزانه روستایی اهدا شد.

روستایی، از همکاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب، در سال ۱۳۹۰ به کمک موسسه «فویو» مستقر در شهر کالمار سوئد و «فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران» به سوئد پناهنده شد. او در دوره اقامت چندساله‌اش در سوئد به روزنامه‌نگاری اشتغال داشته و در رسانه‌های فارسی‌زبان عمدتا به عنوان تحلیل‌گر مسائل ایران و تحولات خاورمیانه شناخته می‌شود.

روستایی از مؤسسان «زیتون» و عضو شورای سیاست‌گذاری این رسانه است.

توضیح: زیتون با پوزش از خانم روستایی و خوانندگان گرامی، به دلیل مشکل پیش آمده در ترجمه، این خبر که پیش‌تر منتشر شده بود پس از تصحیح، بازنشر شده است

View Comments (4)

  • خانم فرزانه روستائی را یک روزنامه نگار است لذا باید درتحلیلهایش جانب بیطرفی را رعایت کند ولی ایشان دیشب در بی بی سی کاملا دشمنی خودشو با ترکها نشان داد .
    درحالیکه ترکیه باجدیت پیگیرمرگ جمال قاشقچی است این خانم با عنوان اینکه ترکیه دام برای سعودیها گسترده هم بیطرفی خودرا وهم دشمنی خودراباترکها نشان داد .
    شما پانیرانفارسها کی میخواهید اصلاح بشید معلوم نیست

  • درود بر فرزانه خانم
    ما روستایی ها را سربلندتر کرده اید. کامیابی بیشتر برایتان آرزو میکنم.

  • زنده باد فرزانه خانم روستایی. از نوشته هایتان در این سایت و از گفتارهایتان در برخی رسانه ها بهرمند هستیم. تندرست و بیش از پیش کامیاب باشید.