نگرانی یونیسف در مورد وضعیت نماینده سابقش در زندان

زیتون- یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، نسبت به وضعیت سلامتی باقر نمازی، از مقام های سابق این سازمان که اخیرا در ایران زندانی شد ابراز نگرانی کرده است.

همسر باقر نمازی هفته پیش در صفحه فیس بوک خود نوشت که شوهرش دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. پسر آنها سیامک نمازی از آبان ماه تحت بازداشت بوده و دولت ایران هنوز اتهامات آنها که شهروندی دوگانه ایران و آمریکا را دارند اعلام نکرده است.

بی بی سی فارسی در خصوص اعتران یونیسف به این بازداشت، نوشت: این نهاد بین المللی در بیانیه ای گفت که باقر نمازی به عنوان نماینده این سازمان در کشورهای سومالی، کنیا، مصر و سایر کشورها خدمت کرده و در سال ۱۹۹۶ بازنشسته شده است. در این بیانیه آمده است: “مقام های کنونی و سابق یونیسف عمیقا نگران سلامت و وضعیت باقر نمازی هستند. ما امیدواریم که او به زودی نزد همسر و عزیزانش برگردد.”

به گفته افی نمازی، همسرش باقر که ۸۰ سال دارد از مشکل جدی قلبی و بیماری‌های دیگر رنج می‌برد و نیاز به دارو و رسیدگی دارد. او دستگیری باقر نمازی را خبری “حیرت‌آور و غم‌انگیز” خواند و نوشت زندانی شدن هم‌زمان پسر و همسرش “کابوسی است که قابل توصیف نیست”.