وزیر اطلاعات ایران: عوامل تروریستی قبل از انتخابات دستگیر شدند

زیتون- محمد علوی، وزیر اطلاعات ایران می‌گوید عواملی که قصد داشتند در جریان انتخابات هفتم اسفند، به اقدامات «تروریستی» دست بزنند، در مرزهای جنوب شرق و غرب کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه، ۹ اسفند، در نشست خبری در تهران گفت که این افراد قصد داشتند در جریان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری «فضای امنیتی انتخابات را مخدوش کنند».

به گفت او ، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی یک «عامل تروریستی» را در مرزهای جنوب شرق کشور و یک تیم ۴ نفره را در مرزهای غرب کشور شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

علوی در مورد اول توضیح داد «یکی از عناصر تکفیری» در مرزهای جنوب شرق کشور در ۱۹ بهمن ماه شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وزیر اطلاعات ایران، این فرد «دو عدد بمب دست‌ساز با قابلیت کنترل از راه دور، نیم کیلو مواد منفجره به همراه فتیله، ریموت و بمب آهن‌ربایی» همراه داشت.

محمود علوی مورد دوم شناسایی و کشف «اقدام تروریستی» را در مرزهای غربی کشور اعلام کرده و افزود که «جریان تروریستی خارج از کشور درصدد ورود به ایران از مرزهای غربی و انجام عملیات تروریستی است که همراه با سایر دستگاه‌های امنیتی، مرزها و مناطق مرزی را تحت کنترل قرار دادیم.»

علوی در بخش دیگری از سخنانش که توسط «ایرنا» منتشر شد گفت که در ۵ اسفندماه سال جاری یک تیم چهار نفره را شناسایی کردند که اقلام بسیاری مربوط به عملیات انتحاری و انفجاری همراه داشتند.

او اقلامی را که از این افراد کشف و ضبط شد، «۶ جلیقه انتحاری، ۹ چاشنی الکترونیکی، ۱٫۵ کیلوگرم پودر انفجاری آرتی‌ایکس، ۴ سنسور الکترونیکی تایمری که همه آنها برای اقدامات انتحاری تعبیه شده بود» توصیف کرد.