توضیحات دادستان تهران در خصوص جعبه سیاه فعالیت‌های مجرمانه بابک زنجانی

زیتون– عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، گفت فردی که همکار بابک‌ زنجانی بوده و اخیرا بازداشت شده «جعبه سیاه فعالیت‌های مجرمانه بابک زنجانی» است.

به گزارش میزان، دولت‌آبادی گفت این فرد در سال ۱۳۸۹ با بابک زنجانی آشنا شده و پس از بازداشت او، از حضور در ایران خودداری کرده است.

دولت‌آبادی اضافه کرد که این فرد مجوز فعالیت بانک اف.آی.آی.بی را برای بابک زنجانی دریافت و با دریافت «پانصد میلیون تومان حق‌الزحمه» این بانک را به قیمت چهار میلیون دلار برای زنجانی خریداری کرد. به گفته دادستان تهران زنجانی این بانک و بانک کنت در تاجیکستان را با توجیه «فراهم شدن زمینه پرداخت دستمزد پیمانکاران شرکت ملی نفت در خارج از کشور» با قیمت «یک‌صد و شصت میلیون یورو به بانک ملت» فروخته است.

دادستان تهران با اشاره به این‌که از این فرد «اموالی شامل چندین ملک و آپارتمان، یک دستگاه بنز پانصد و یک تخته فرش یک میلیارد تومانی توقیف شده است»، به افرادی که «اموال متعلق به متهم را در تصرف دارند» هشدار داد: «پیش از آن که دادستانی به سراغ آن‌ها بیاید، اموال مرتبط با بابک زنجانی را تحویل دهند.»

View Comments (1)

  • عجب جعبه سیاهی ؟!
    بابک زنجانی در سال 92 بازداشت شده و این بابا هم در سال 89 با بابک زنجانی آشنا شده و تنها یک معامله برای او انجام داده است !!
    لابد قرار است دادستان محترم تهران اقاریر مورد نظر و علاقه علاقمندان را از این جعبه سیاه استخراج نمایند !!