کفن و دفن کشته شدگان رایگان خواهد بود

راننده قطار سمنان-مشهد پس از خودداری از حرکت دستور کتبی دریافت کرده بود

زیتون– حسن بیکی، رییس مجمع نمایندگان استان سمنان، خبر داد که اطلاعات سه مرکز راه‌آهن حاکی از اصرار و دستور مسئول بخش کنترل مبنی بر حرکت قطار بوده و راننده در دفعات اول از حرکت خودداری کرده بود تا دستور کتبی رسیده است.
ابوالفضل حسن‌بیکی گفت: «مشخص شد موضوعی که در تغییر شیفت مطرح است رخ نداده و اطلاعات در دو جا و به دو شکل ثبت شده است.» به گفته او ۱۳ دقیقه زودتر از تغییر شیفت، راننده دستور کتبی دریافت کرده است.img_0673
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح جزئیات برخورد دو قطار نیز گفت: «قطاری که از تبریز به آنجا آمده و مدت یک ساعت و دو دقیقه توقف کرده در طی تصادف سقف واگن شماره ۵ آن جدا می شود و تعداد زیادی از مسافرین از سقف بیرون می آیند و بعد از این حادثه کسانی که حالشان بد بوده و قادر به حرکت نبودند در پی آتش سوزی قطار و عدم توانایی در جابجایی در قطار مانده و دچار سوختگی شدند.»
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه قطار هنگام تصادف آتش نمی‌گیرد، افزود: «وقتی که ۹ واگن آتش گرفته کادر فنی و مسافرین به سرعت می روند و واگن شماره ۴ قطار تبریز و بخشی از واگن شماره ۵ و دو واگن ۳ و ۴ قطار سمنان به تهران را تخلیه می کنند و هنگامیکه این قطار آتش گرفت به جز واگن شماره ۵ تبریزکه برخی به دلیل ضربات سنگین تصادف فوت کرده و برخی دیگر هم به دلیل شدت جراحات قادر به حرکت نبودند زمانی که قطار آتش می گیرد و به واگن های دیگر می‌رسد.»
حسن بیکی در پایان تاکید کرد: «این گزارشی که کمیته عمران داده و علت حادثه را تغییر شیفت و دستگاه اتوماسیون اعلام کرده غلط است و علت چنین خطایی هم عدم مشاهده منابع اطلاعاتی دیگر است و برای اینکه بدانند حقیقت چیست باید اطلاعات موجود در سه مرکز را ببینند و بعد اعلام نظر کنند.»
شورای اسلامی شهر تبریز نیز در همین رابطه به لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص معافیت از پرداخت تمامی هزینه های کفن و دفن متوفیان حادثه دلخراش قطار تبریز – مشهد رای مثبت داد. به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تبریز در جلسه امروز صبح خود با طرح دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص معافیت از پرداخت هزینه های کفن و دفن متوفیان حادثه دلخراش تبریز مشهد موافقت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. جای تعجب اینجاست که کسی از مسئولیت کسانی که مردم را گوشت دم توپ داعش کردند که تلفات انسانی آن هم بیشتر از تصادف قطاربود هیچ صحبتی از هیچ جانبی نمیشنود.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

کفن و دفن کشته شدگان رایگان خواهد بود

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »