مجمع تشخیص مصلحت تبدیل به مجلس سنا شده است

زیتون- محمد خامنه‌ای، رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت که مجمع تشخیص مصلحت نظام به «دکانی سیاسی» شده که میلیاردها تومان از بودجه کشور را خرج «اعطینا» می‌کند و این مجمع به نوعی «تصفیه» نیاز دارد که خود «عین مصلحت» است.
خامنه‌ای گفته مجمع تشخیص مصلحت به صورت «مجلس سنا» درآمده٬ درحالی که به جای آن کافی بود «شورای حل اختلاف» تشکیل شود تا هنگام اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، تشکیل جلسه دهد و پس از آن، «چراغ آن را خاموش کند و هرکسی به سراغ کار دیگر خود برود.»
وی افزود آیت الله خمینی «با افزودن مراجع و مجامعی که بعدها برای خودش دکّانی سیاسی شود و میلیاردها بودجه کشور را خرج اعطینا کند مخالف بود.»
خامنه‌ای در پاسخ به این پرسش تسنیم که آیا شورای نگهبان به عنوان «تشخیص دهنده شرع و انطباق یا عدم انطباق با فقه٬ نمی‌تواند مصلحت را هم تشخیص دهد» نیز گفته «وسعت دامنه معنایی مصلحت سبب شده که گاهی به اموری مصلحت گفته شود که نه فقط مصلحت نیست یعنی به نفع ملت یا کشور یا دین یا نظام و مانند اینها نیست که حتی به زیان آن ها هم هست.»
وی افزود مجلس و حوزه علمیه و فقها باید «مصلحت» را تعریف کرده و شورای نگهبان «به تفصیل به تفسیر کلمه مصلحت یا فساد در اصول قانون اساسی بپردازد.»
به گفته رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا  «شاید اولین و حداقل ثمره عملی آن نوعی تصفیه در خود مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد و خود همین تصفیه عین مصلحت خواهد بود نه ترک آن.»
وی افزوده که شورای نگهبان نیز در تشخیص مصلحت نظام «دستش بسته نیست.»

 

View Comments (4)

  • شــايد در دو دهــه گذشتــه يـــه حرف جالب و واقعي شنيــده شــده هميــن حرف است كه جنــاب آقاي محمــد خامنــه اي گفتــه است...!
    منتهي اين فقــط مجمــع مصلحت نظام نيست كه تبــديل شده است به دكان سياسي...! بسيــاري نهــاد درجمهــوري اســلامي تاسيــس گرديــده كه به دكان سياسي تبــديـل گرديــده وميليــاردها خرج «اعطینا» شــده ميشــود...! آفرين آقاي حجت السلام والمسلميــن محمــد آقاي خامنــه اي،
    اصلا" خود اين شوراي نگهبان و آن خبــرگان هــم اگرچـــه قانوني است، ليكن در اصـــل در كل كشــورهيــچ فايـده اي نه براي كشـور دارد و نه فايده اي براي ملت...! اين 2نهاد قانوني عملكردش مثــل آن شخصي را ميمانــد كه خود برشــاخـه نشستــه وبن شاخه را ميبريـد،
    به اعتقاد بسيــاري عملكرد شوراي نگهبان دقيقـا" همين است زيرا اينان باجلوگيــري ازافراد كاربلــد باســواد سبب راپيــداكردن تعدادي بيسواد به مجلس وحتي رياست جمهوري ميشوند كه نتيجه كارشـان مملكت را به اينجا رســانده است كه درنهايت به ضـررخودشــان نيز هست...!

  • خوشبختانه شورای نگهبان دکان سیاسی نیست و میلیاردها تومان بودجه ندارد و چون فقیه عادلی چون احمد جنتی در راس آن است ، اعطینا هم ندارد !

  • 110 میلیارد دلار گم شده درآمد نفت خرج کدام اعطینا شده است ، اعطینایی که هزینه آن در تاریخ بشر نمونه ندارد ؟!
    اعطینا داریم تا اعطینا !

  • محمد خامنه ای عاقل تر از آن است که نهادهای نظام مقدس را با سازمانهای دوره شاه مقایسه کند ، انها هر چه بودند حساب و کتابی بر آنها حاکم بود ، حتی اگر این حساب و کتاب مبتنی بر اراده شاه بود ، اگر ایشان دوران قاجار را درک نکرده است در منابع تاریخی میتوان خواند !