محرومیت تحصیلی و تبعید؛ مجازات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان

زیتون – دست‌کم ۸ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل اعتراض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در سراسر ایران به محرومیت تحصیلی و تبعید محکوم شدند.

این احکام از بابت شرکت این دانشجویان در تجمع اعتراضی روز شانزدهم اسفند‌ماه سال گذشته صادر شده است.

به گزارش کانال «‏تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد»، علیرغم انتشار طوماری با امضای دو‌هزار دانشجوی این دانشگاه و میانجیگری برخی اساتید چنین احکام بی‌سابقه‌ای از سوی شورای انضباطی وزارت بهداشت صادر گردیده‌ است.

بر اساس احکام صادره، امیرمهدی موسویان به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به سمنان و رضا انصاریان، دیگر دانشجوی رشته‌ی پزشکی، به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به ارومیه محکوم شده‌اند.

همچنین الهه اشرف‌پور، دانشجوی رشته پرستاری، به دو ترم محرومیت و تبعد به ارومیه و سهیلا سپیده‌دم، دانشجوی رشته داروسازی، به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به اهواز محکوم شده‌اند.

همزمان علی پروین، دانشجوی رشته داروسازی، به دلیل شرکت در این تجمع اعتراضی به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به اردبیل و محمدامین سلطان‌زاده، دانشجوی رشته پزشکی، به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به کاشان محکوم شده‌اند.

امیر‌حسین پهلوانی، دانشجوی سال آخر رشته داروسازی، نیز به سه ترم محرومیت از تحصیل محروم شده است.

«دانشجویان متحد» تاکنون درباره هویت دانشجوی هشتم و حکم صادره برای او اطلاعی نداده است.

این در حالی است که سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» می‌گوید شمار دانشجویانی که به محرومیت از تحصیل و تبعید به شهرهای دیگر محکوم شده‌اند بیش از ۱۰ نفر می‌باشد. اما تاکنون هویت تمامی این افراد احراز نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. من فارغ التحصیل دانشگاه تبریز هستم
    دهه هفتاد دوران خاتمی…
    زمان ما چنین اعتراضاتی جزو کارهای روزمره دانشجویان بود و اتفاق خاصی هم نمی افتاد

    آخه کم طاقتی مسئولین …. اینقدر!!!

    با این شدت عکس العمل به چه نتیجه ای می خوان برسند
    چند تا دانشجو آخه اعتراض بکنند چه خطری حس می کنه جمهوری اسلامی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »