زهرا لُری درگذشت؛ مدیر مدرسه‌ای که از دانش‌آموزانش در مقابل نیروهای امنیتی محافظت کرد

زیتون – کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از فوت مدیر پیشین مدرسه‌ متوسطه دخترانه رضوانی‌نژاد کرمان چندی پس از احضار به اداره آموزش و پرورش و برکناری از سمتش خبر داد.

زهرا لُری ماه پیش در پی شعار و تحصن دانش‌آموزان مدرسه‌‍اش برای تحویل اسامی و فیلم دوربین‌های مداربسته زیر فشار نیروهای امنیتی بود.

با این وجود خانم لری «فیلم دوربین‌ها را پاک کرد و زیر بار حرف زور نرفت.» وی سپس به «اداره احضار و از سمت مدیر عزل شد و در مدت کوتاهی فوت کرد.»

زهرا لُری اولین زن در شورای شهر کرمان و نماینده مردم این شهر در دوره‌های دوم تا پنجم شورای شهر بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ادامه درگذشت خانم لری را «به همه مدیران و معاونان شرافتمند که با همه وجودشان برای حفاظت از حریم مدرسه و دانش آموزان حق طلب به دفاع برخاسته‌اند» تسلیت گفت و نوشت:«بی تردید خانم دکتر زهرا لری که جان بر سر شرافت گذاشت، هرگز نخواهد مرد و نامش الگویی همیشگی در آموزش و پرورش ایران برای مدیریت معلمانه حقیقی خواهد گشت.»

View Comments (1)

  • کار رژیم دیگر رسما به ترور بیولوژیک رسیده است! باید مانند آلمان پس جنگ که دست به یک زدایش گسترده "نازی زدایی"(DeNazification) زد و تمام مظاهر و ابعاد نازیسم و فاشیسم و نژادپرستی را رسما و قانونا از دایره "آزادی بیان" خارج و جرم تلقی کرد عمل کرد. باید در سراسر کشور آموزش‌های دینی متوقف و جرم تلقی شده و تمام کتابهای مذهبی حتی قرآن ممنوع شوند و متخلفان به شدیدترین وجه مجازات شوند. اینان گویا مانند نازی‌ها اعتقاد دارند ملت بدون ایدئولوژی آنان معنی ندارد و اگر ایدئولوژی شکست خورده و در شرف نابودی است،ملت هم باید همراهش نابود شود!! اگر ما به عنوان ایرانی اینان را از میان نبریم،اینان ما و کشورمان را از میان خواهند برد.آنان در برابر ما تحفظ و تعارفی قائل نیستند و ما هم نباید قائل باشیم.