داریوش فرهود: در آن ۳۶ ساعت بازداشت، دلم برای مملکت سوخت؛ رئیس پلیس آگاهی: آدم‌‌ربایی بوده و نه بازداشت

زیتون– داریوش فرهود، پروفسور۸۵ ساله‌ای که به پدر علم ژنتیک ایران معروف است و از چهره‌های علمی شناخته شده در سطح جهان محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اعتماد درباره‌ی ۳۶ ساعت بازداشت خود که در آن تحت بازجویی قرار داشته، گفت: «این ۳۶ ساعت برای من، زجر روحی بود. در این ۳۶ ساعت، نه خوابیدم و نه غذا خوردم. این‌که چطور نظر ایشان عوض شد، نه از آغاز آن خبر دارم و نه از پایان آن».

او با ذکر این‌که در آن ۳۶ ساعت دلش برای مملکت سوخته است، اضافه کرد: «آنها گفتند ما صدای شما را ضبط کرده‌ایم که در صحبت‌هایتان به مجریان حکومتی بی‌احترامی و توهین کرده‌اید. البته این فایل ضبط شده را هم به من نشان ندادند».

پروفسور فرهود که در ماه‌های گذشته یکی از مخالفان طرح تصویب شده‌ی مجلس در مورد ممنوع کردن غربالگری جنین بود و در آن خصوص به‌طور علنی اظهارنظر کرده بود، درباره‌ی بازداشت کوتاه‌مدت خود گفت: «اگر کوچک‌ترین آسیبی به جان من که یک استاد دانشگاه و دارای جایگاه علمی و یک فرد ۸۵ ساله هستم می‌رسید، چه لطمه‌ای به حیثیت این کشور و ملت ایران وارد می‌شد؟»

رییس پلیس آگاهی ایران دستگیری داریوش فرهود توسط نهادهای امنیتی را تکذیب می‌کند و آن را به دو فرد آدم‌ربا نسبت می‌دهد که به گفته‌ی او قصد اخاذی به مبلغ ۸ میلیارد تومان از پروفسور فرهود داشته‌اند و او را به بانک‌های شمال کشور می‌برند اما چون او مدارک شناسایی و هویتی کاملی با خود به همراه نداشته است، بانک‌ها از پرداخت پول به او امتناع می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی در عین حال از دستگیر شدن آن دو آدم‌ربا خبر داده است.

خبر ربوده شدن داریوش فرهود توسط ماموران لباس شخصی از مقابل منزلش در تهران، ابتدا روز یکشنبه ۸ آبان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و پس از گذشت ۳۶ ساعت، در شامگاه دوشنبه پروفسور فرهود در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا «ربوده شدن خود توسط عوامل خاص را تایید کرد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »