مصطفی تاجزاده آزاد شد

زیتون- سید مصطفی تاجزاده، پس از هفت سال حبس، امروز از زندان آزاد شد.
به گزارش «زیتون» مصطفی تاجزاده که تمام مدت حبس خود را به صورت انفرادی تحمل کرده بود، با اعمال ماده ۱۳۴ و نقض چهارماه حبس مجدد، پس از اتمام مدت محکومیت آزاد شد.
او عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران است. تاجزاده در دولت محمد خاتمی معاون وزیر کشور، عبدالله نوری،  و سرپرست این وزارتخانه پس از استیضاح عبدالله نوری بود. او در دولت میرحسین موسوی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷) نیز معاون امور بین‌الملل وزیر ارشاد وقت، محمد خاتمی، بود.
تاجزاده در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری یک روز پس از انتخابات بازداشت شد و پس از تحمل نه ماه زندان، که چهار ماه آن انفرادی بوده‌است، بدون دریافت حکم از دادگاه و یا پرداخت وثیقه آزاد گردید. او در تاریخ بیست و ششم خردادماه ۸۹ نامه‌ای خطاب به مردم نوشت و اعلام کرد که برخی از همراهی‌هایش با انقلابیون در دهه شصت خطا بوده‌است. وی در دوران کوتاه آزادی خود به نگاشتن مقالات تحلیلی پیرامون مسایل اخیر و افشاگری در خصوص کودتای انتخاباتی پرداخت. مصطفی تاج زاده به همراه شش تن دیگر از اعضای ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اقدام به شکایت از سردار مشفق و دیگر فرماندهان سپاه نمود و بر اساس اعترافات صریح سردار مشفق در سخنرانی خود، از نقش سپاه در زمینه سازی و اجرای کودتای انتخاباتی پرده برداشت. قوه قضاییه به جای رسیدگی به شکایت این هفت نفر مجدداً وی را به زندان فراخواند. وی پس از بازگشت به زندان در اقدامی نامتعارف به قرنطینه زندان اوین منتقل شد و تا پایان مدت حبس، در این مکان نگهداری شد و تقریبا تمام این مدت را روزه دار بود.

814435690_148572_17554405087819089607 وی در تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ در سالروز دستگیری خود پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ در نوشته‌ای با عنوان پدر، مادر، ما باز هم متهمیم! به تحلیل برداشت خود از شرایط زندان، اتهامات، کیفرخواست و مسائل دیگر پرداخت و نوشته خود را به ندا آقاسلطان از کشته‌شدگان جنبش سبز تقدیم کرد.
مصطفی تاج‌زاده همچنین در نامه سرگشاده‌ای که در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۰ از زندان اوین نوشت به آزار و اذیت خانواده زندانیان سیاسی ایران اعتراض کرد. وی در این نامه به موارد زیر اشاره کرد:
حمله ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به خانواده زندانیان سیاسی و مراسم آن‌ها مانند افطار و دعای کمیل، عدم اجازه به فرزندان زندانیان سیاسی برای ادامه تحصیل در ایران یا کشورهای دیگر، اخراج منتقدان جمهوری اسلامی و خانواده و بستگان آن‌ها از کار و عدم اجازه کسب درآمد جهت گذران زندگی، تهدید و ترساندن خانواده زندانیان سیاسی و دخالت در امور خصوصی آن‌ها، دستگیری کسانی که به خانواده زندانیان سیاسی منتقد جمهوری اسلامی کمک مالی می‌کنند
وی همچنین در این نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، به دستگیری و محاکمه فخرالسادات محتشمی‌پور همسرش به قصد وادار کردن او به عدم اظهار نظر در باره امور کشور اعتراض کرد. در این نامه وی حکومت ایران را در سراشیبی سقوط اخلاقی و معنوی دانسته و قصد خود از نامه نگاری به رهبر ایران را یادآوری اصول و ارزش‌های انقلاب ایرانخواند که به عقیده او در نظام تحت رهبری آیت الله خامنه‌ای آشکارا نفی و نقض می‌شود. وی در نامه خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که مخاطب قرار دادن وی به آن معنی نیست که امید دارد او به ظلم آشکار دستگاه قضایی رسیدگی کند. در بخشی از نامه آمده‌است: من حدود دو سال و نیم است که در زندان به سر می‌برم و در تمام این مدت تنها به علت این که نظرات خود را در باره مسائل کشور به صورت کاملاً قانونی منتشر ساخته‌ام، برخلاف قانون در شرایط انفرادی نگهداری می‌شوم. از شما می‌پرسم برمبنای کدام معیار اخلاقی و انسانی مقامات قضایی مطیع اوامر حضرت عالی حق دارند به منظور اعمال فشار و وادار کردن من به سکوت و عدم اظهار نظر در باره امور کشور، همسرم را دستگیر و محاکمه کنند؟
او در دو انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم نیز ضمن حمایت از نامزدهای اصلاح طلبان در این دو انتخابات از مردم برای مشارکت هرچه بیشتر دعوت کرده بود.
مصطفی تاجزاده به شش سال حبس در ابتدا و یک سال حبس مجدد به دلیل نوشتن نامه به رهبر ایران محکوم شده بود. در آستانه اتمام این مدت پرونده جدیدی برای غیبتی چندروزه برای او تشکیل و محکوم به تحمل چهار ماه حبس دیگر شده بود. اما در نهایت با نقض این حکم در دادگاه تجدید نظر، او امروز آزاد شد.
.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »