حمله به سه طلبه در صحن حرم امام هشتم شیعیان

روابط عمومی آستان هشتمین امام شیعیان خبر حمله با چاقو به سه طلبه در صحن حرم این امام در مشهد را تایید کرد و از کشته‌شدن دست‌کم یک نفر از آن‌ها خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخل کشور و به نقل از شاهدان عینی، نام یکی از طلبه‌ها «محمد اصلانی» است که در صحن جامع کشته شده و «دو نفر دیگر در بیمارستان هستند».

اگرچه خبرگزاری مهر بدون اشاره به منبع خبر خود، نوشته است طلبه دوم که «محسن پاکدامن» معرفی شده نیز بر اثر شدت جراحات درگذشته است.

هویت طلبه سوم نیز «محمدصادق دارایی» اعلام شده است.

بر اساس بیانیه آستان قدس، فرد ضارب یک نفر بوده و بازداشت شده است. هرچند دادستانی مشهد از بازداشت پنج نفر در ارتباط با این حمله خبر داده که یکی از آن‌ها ضارب و چهار نفر دیگر همکاران وی معرفی شده‌اند.

حمله به این طلبه‌ها با سلاح سرد، سه روز پس از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در «گنبدکاووس» صورت گرفته است.



رییس ستاد ارتش اسرائیل: روند آمادگی برای اقدام در ایران با سرعت ادامه دارد

آویو کوخاوی٬ رییس ستاد ارتش اسرائیل٬ گفته است که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.

آویو کوخاوی افزود که «مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است».

او که در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل سخن می‌گفت، همچنین افزود که این نیرو «به‌شکلی بی‌سابقه در حال افزایش و تکمیل دامنه انواع پلت‌فرم‌ها و سنسورهای هوایی و تسلیحات است».

رییس ستاد ارتش اسرائیل که مجری دستورات دولت این کشور است، در یک سال گذشته به‌صراحت از دولت آمریکا خواسته است از احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

ژنرال کوخاوی بارها تأکید کرده که در راستای سیاست دولت اسرائیل، که حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام این کشور خود را به هیچ توافقی از سوی کشور متحد خود مقید نمی‌داند، تمرین‌های ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای ادامه دارد.



قرار جلب اصغر فرهادی صادر شد

آزاده مسیح زاده از صدور قرار جلب به دادرسی اصغر فرهادی خبر داد.

آزاده مسیح زاده٬ فیلم‌نامه نویس و نویسنده٬ به گذار نیوز گفته پس از چند ماه رسیدگی به شکایت وی از اصغر فرهادی مبنی بر سرقت هنری در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران؛ بازپرس پرونده مستندات و دلایل ارایه شده مبنی بر وقوع جرم و ارتکاب آن توسط فرهادی را کافی تشخیص داده و اقدام به صدور قرار نهایی جلب به دادرسی علیه این کارگردان نموده است.

مسیح زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مستندات و دلایلی مبنای صدور این قرار بوده گفت: «ده ها ساعت فیلم، صدای ضبط شده، شهات شهود و مطلعین، ده ها صفحه استدلال مبنی بر تناقضات اظهارات آقای فرهادی، وکیل و شهود ایشان با هم و با فیلم‌ها و صداها و نیز تغییر اظهارات هر کدام از افراد نامبرده با اظهارات قبلی‌شان در جریان دادرسی، و در نهایت بازبینی هر دو فیلم توسط بازپرس و علم و تشخیص ایشان از جمله مستندات و دلایلی بوده اند که مبنای صدور قرار دادسرا بوده است. متن قرار صادره که در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ توسط بازپرس تنظیم گردیده و پس از تایید سرپرست دادسرا به طرفین در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ابلاغ گردیده، ۱۸ صفحه بوده است.»

از سوی دیگر کاوه راد، وکیل اصغر فرهادی، در واکنش به صدور این قرار، گفت: قرار جلب به دادرسی برای فرهادی در ارتباط با شکایت آزاده مسیح‌زاده به منزله حکم نهایی دادگاه نیست و بخشی از روند رسیدگی است و در ادامه‌ فرآیند رسیدگی، پرونده ابتدا در دادگاه کیفری دو و سپس در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی مجدد قرار می‌گیرد.

وکیل اصغر فرهادی گفت که امیدوار است «در طول رسیدگی پرونده در مراحل بالاتر، با ارجاع موضوع به کارشناسی و جلب نظر تخصصیِ اساتید و خبرگان حوزه حقوق مولف» این قرار نقض شود.

کاوه راد افزود که در مجموع سه شکایت علیه فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی مطرح شده است که دو مورد آن با عنوان نقض حقوق مولف و ادعای سهیم‌شدن در تمام درآمدهای داخلی و خارجی فیلم از سوی آزاده مسیح‌زاده بوده است و شکایت سوم نیز شکایت زندانی شیرازی است مبنی براینکه داستان فیلم قهرمان به حیثیت او لطمه وارد کرده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »