آمریکا و انگلیس واردات نفت از روسیه را تحریم کردند



آمریکا و انگلیس واردات نفت از روسیه را تحریم کردند

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده واردات نفت و سایر منابع انرژی‌های روسیه را ممنوع کرد.

جو بایدن در مورد این تصمیم گفت که «ما در یارانه دادن به جنگ پوتین سهیم نخواهیم بود.»

او در عین حال هشدار داد که با این تصمیم، آمریکایی‌ها شاهد افزایش قیمت نفت و بنزین خواهند بود اما گفت: «دفاع از آزادی هزینه دارد».

رییس جمهوری آمریکا گفت که ایالات متحده در رایزنی نزدیک با متحدان اروپایی که بیشتر به منابع انرژی روسیه وابسته هستند، عمل می‌کند.

جو بایدن همچنین از کنگره آمریکا خواست تا بسته کمکی به اوکراین را تصویب کند.

بریتانیا تیز اعلام کرد واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می‌کند. لندن افزود بازار، کسب‌وکارها و زنجیره‌های تامین، زمان کافی برای جایگزینی واردات روسیه دارند.



روسیه تهدید کرد می‌تواند جریان گاز را به روی اروپا ببندد

الکساندر نواک٬ معاون نخست‌وزیر روسیه٬ روز دوشنبه مدعی شد اگر ایالات متحده و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را تحریم کنند، قیمت هر بشکه نفت به بالای ۳۰۰ دلار خواهد رسید.

الکساندر نواک در یک اظهارنظر ویدئویی که از تلویزیون روسیه پخش شد، گفت: «مسلما روشن است که کنار گذاشتن نفت روسیه منجر به بروز عواقب وخیمی برای بازارهای جهانی می‌شود.»

او افزود: «بالا رفتن قیمت‌ها غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. نفت به ۳۰۰ دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید، اگر نگوییم که بیشتر خواهد شد».

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین تهدید کرد که کشورش می‌تواند جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم-۱ به مقصد اروپا را قطع کند، ولی هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

روسیه قبل از حمله به اوکراین روزانه پنج میلیون بشکه نفت خام و سه میلیون بشکه میعانات گازی و محصولات نفتی صادر می‌کرد.


اخبار بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.