حمله روسیه به اوکراین؛ شروط پوتین برای توقف حمله نظامی به اوکراین

ولادیمیر پوتین٬ رییس‌ جمهوری روسیه٬ در گفت‌وگو با رییس جمهوری ونزوئلا شروط خود برای آتش بس را اعلام کرد.

او در این گفت‌وگو تاکید کرد: «در صورتی که اوکراین استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین حاکمیت روسیه بر شبه‌ جزیره کریمه را به رسمیت بشناسد،‌ روسیه عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف خواهد کرد.»


در ‌های جنشنواره فیلم کن به روی هیئت‌های روسی بسته شد

جشنواره فیلم کن روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین از ورود هیئت‌های روسی در رویداد امسال در ماه مه جلوگیری خواهد کرد.

تیم جشنواره کن در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت کامل از مردم اوکراین نوشت که «با این وضعیت غیرقابل قبول مخالفیم و رویکرد روسیه و رهبران آن را محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است که «جشنواره کن با وفاداری به تاریخ خود که در سال ۱۹۳۹ با مقاومت در برابر دیکتاتوری فاشیست و نازی آغاز شد، همیشه خود را در خدمت هنرمندان و کارشناسان سینما قرار خواهد داد؛ هنرمندانی که صدای خود را علیه خشونت، سرکوب و بی‌عدالتی بلند می‌کنند.»

جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۳۹ برای رقابت با جشنواره فیلم ونیز در ایتالیا که تحت کنترل فاشیست‌ها بود، تأسیس شد. رویداد امسال این جشنواره قرار است از ۱۷ تا ۲۸ مه برگزار شود.



قیمت گندم به بالاترین میزان طی بیش از یک دهه رسید

در پی حمله روسیه به اوکراین قیمت گندم به بالاترین میزان طی یک دهه گذشته رسید. روسیه و اوکراین دو کشور عمده صادرکننده گندم، در جهان هستند و تهاجم روسیه به اوکراین موجب شد که قیمت این محصول استراتژیک به بالاترین رقم طی بیش از یک دهه گذشته برسد.

قیمت یک تن گندم در بازارهای جهانی در روز سه‌شنبه به ۹۸۴ دلار رسیده که بالاترین رقم از چهارم آوریل سال ۲۰۰۸ است.

قیمت گندم در روز سه‌شنبه بیش از پنج درصد نسبت به روز دوشنبه افزایش نشان می‌دهد.



اتحادیه اروپا درخواست اوکراین برای عضویت فوری در این اتحادیه را رد کرد

منابع خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند اتحادیه اروپا درخواست رییس‌ جمهوری اوکراین برای عضویت فوری در این اتحادیه را رد کرده است.


اخبار بیشتر در این رابطه را اینجا بخوانید.