مولاوردی و شجاعی از صدا و سیما شکایت کردند

زیتون– شب‌گذشته شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی که مهمانان برنامه جهان‌آرا در شبکه افق بودند٬ به علت نحوه‌ی برخورد عوامل این برنامه مجبور به ترک آن شدند.

در این برنامه پس از آنکه یکی از متهم کنندگان سیاست‌های دولت‌های یازدهم و دوازهم به صورت تلفنی شروع به طرح اتهامات واهی کرد٬ میهمانان اقدام به ترک استدیوی پخش زنده شبکه افق کردند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم، در باره اتفاق شب گذشته به وب سایت منیبان گفت: «کاملا غیرحرفه‌ای و غیرصادقانه با ما برخورد کردند. در حقیقت باید از قبل اعلام می‌کردند که مهمان تلفنی دارند و بر همان اساس تکلیف ما روشن می‌شد.»

او افزود: «واقعیت امر این است که از قبل اعلام کرده بودیم برای مناظره به برنامه جهان‌آرا نمی‌رویم بلکه برای پاسخ به اتهامات در برنامه حضور پیدا می‌کنیم لذا این موارد را طی کرده بودیم. بنابراین باید از قبل اعلام می‌کردند که ما هم با علم به اینکه مهمان تلفنی دارند و مهمان همان خانم اتهام‌‌زننده است و قرار است، حدود نیم ساعت از ۴۵ دقیقه را در اختیار او قرار بدهند، در برنامه حاضر می شدیم. مجموع این شرایط باعث شد که ما برنامه را ترک کنیم.»

مولاوردی با اشاره به علت حضور خود و زهرا شجاعی در آنتن صدا وسیما تصریح کرد: «ما بیانیه دادیم و از صدا و سیما خواستیم که فرصت دفاع به ما بدهند، بعد هم با دفتر رئیس سازمان، جبلی، مکاتبه کردیم و پیرو بیانیه خواستیم که هماهنگی لازم برای حضور ما، جهت دفاع صورت بگیرد و نه مناظره لذا آنها هم بعد از نامه ما، این هماهنگی را انجام دادند.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت یازدهم همچنین افزود: «اگر اصول میزبانی رعایت می‌شد که در برنامه می‌ماندیم و دفاع می‌کردیم. مجری برنامه که دم از اصول می‌زند اصلا اصول گفتگو بر آن برنامه حاکم نبود و حداقل شرایط را نداشت.»

در پی این موضوع علی مجتهدزاده در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «امروز به وکالت از خانم‌ها ابتکار، مولاوردی و زهرا شجاعی شکایت از رئیس سازمان صدا و سیما، مدیر شبکه افق و فاطمه شجاعی به اتهام افترا و نشر اکاذیب در دستگاه قضا ثبت شد انتظار و امید رسیدگی قانونی، منصفانه و شفاف داریم.»

در مقابل اما بهروز یاوری، تهیه کننده برنامه جهان آرا در توییترش مدعی شد که «قبل از شروع برنامه روال گفتگو را با خانم ها شجاعی و مولاوردی هماهنگ کردم وگفتم در فراخور بحث امکان گفتگوی تلفنی با کارشناسان را داریم. اعتراضی نکردند. اما پس از ارتباط تلفنی با منتقدان فرار را بر قرار ترجیح دادن.»

خانم مولاوردی در پاسخ به این توییت نوشت: «صادق باشید! تنها راه نجات این است برادر من»