عالیه مطلب‌زاده به زندان بازگشت

زیتون– پس از پایان پنج روز مرخصی اضطراری٬ عالیه مطلب‌زاده٬ زندانی سیاسی٬ به زندان اوین بازگشت.

این  عکاس و فعال حقوق زنان روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه از زندان اوین به مرخصی ۵ روزه اعزام شده بود ، اما پس از مخالفت قاضی وزیری٬ دادیار ناظر زندان اوین٬ با تمدید مرخصی این زندانی سیاسی برای ادامه روند درمانی٬ عصر امروز (جمعه ۳۱ اردیبهشت) او به زندان اوین بازگشت.

عالیه مطلب‌زاده نایب رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و فعال حوزه زنان٬ مردادماه سال ۹۶ در دادگاه بدوی به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به سه سال زندان محکوم شده بود.

دادیاری اجرای احکام در ابلاغیه خود پنج روز به عالیه مطلب زاده فرصت داده است تا خود را برای اجرای حکم به شعبه مربوطه معرفی نماید.

به گزارش «زیتون» عالیه مطلب‌زاده فعال حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا ششم آذرماه سال ۹۵ بازداشت شده بود.

دختر عالیه مطلب‌زاده در زمان بازداشت مادرش به «زیتون» گفته بود که او پس از تماسی تلفنی برای باز پس گیری لوازم توقیف شده‌اش به وزارت اطلاعات احضار شد، اما پس از مراجعه «برای پنج ساعت از او خبری نمی شود» و در نهایت این فعال حقوق زنان ساعت ۶ عصر درتماسی با خانواده خبر از بازداشت و انتقالش به زندان اوین داد.
عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان، بعد از ۲۵ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

این عکاس و فعال حقوق زنان ۶ اردیبهشت ماه امسال و در پی ثبت دادخواست و اعلام شکایت نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی در دفتر دادستانی این زندان، از حق تماس تلفنی محروم شده بود. پیشتر ۱۷ تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان‌های اوین و رجایی‌شهر، با حضور در دفاتر بندهای این زندان‌ها نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی، اعلام شکایت کردند. در این دادخواست زندانیان با استناد به رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در سال ۸۲ و قانون آئین دادرسی کیفری، نگهداری زندانیان در سلول انفرادی را «مصداق بارز شکنجه» و امری غیرقانونی عنوان کردند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.