روحانی در دیدار با فعالان سیاسی: هیچ زمانی در طول ۴۰ سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده

زیتون– شب گذشته جمعی از فعالان سیاسی برای افطار میهمان رییس جمهوری بودند.

روحانی در این دیدار فشار سیاسی و اقتصادی به کشور را بدتر از دوره جنگ با عراق دانست. او گفت هیچ زمانی در طول ۴۰ سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده و در چنین شرایطی نیروهای انقلاب باید متحد باشند.

او با بیان اینکه «در شرایط سختی قرار داریم»، اضافه کرد که تحریم‌های فعلی از دوره جنگ ایران و عراق بیشتر است.

به گزارش وبسایت ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی در این دیدار گفت: «در شرایط سختی قرار داریم، اما در عین حال ناامید نیستم و… معتقدم می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم به شرط آنکه با هم باشیم و دست در دست یکدیگر بگذاریم.»

او در ادامه افزود که در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نبوده و تنها تحریم خرید سلاح بوده است. رییس جمهوری تائید کرد که تحریم‌های بانکی مشکلاتی در حوزه‌های فروش نفت، محصولات پتروشیمی، فولاد و کشاورزی به وجود آورده است.
رییس جمهوری همچنین تاکید کرد که سئوال از دولت باید متناسب با اختیارات باشد.

روحانی اختیارات دولت در حوزه‌های مختلف را محدود دانست و گفت: «وقتی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سوال دارای اختیار بوده است.»

او در ادامه از حوزه سیاست خارجی، فرهنگ و فضای مجازی بعنوان نمونه یاد کرده و تاکید کرد: «باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت.»

حسن روحانی سپس از فعالان سیاسی دو جناح کشور خواست تا با «اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره” کرده و به “راه‌حل‌” برای شرایط کنونی کشور رسیده اما در عین حال می‌گوید: “البته مهم است که چه مقدار از راه‌حل‌ها در اختیار دولت قرار دارد.»