پشت پرده «جمع آوری امضا» برای شکایت از وزیر ارتباطات

زیتون– بر اساس خبری که وب سایت جماران منتشر کرده است٬ تیمی سه نفره شامل روح الله مومن نسب، کهوند و فروهر عوامل اصلی برای جمع آوری امضا علیه وزیر ارتباطات هستند.

روح الله مومن نسب، همان صاحب ادعای بارداری دختر ۱۲ ساله با دو گیگ اینترنت رایگان است. او در مقطعی به عنوان کارشناس در دادستانی کل کشور و در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مشغول بکار و مدتی در بسیج مشاور سردار نقدی بود.

پنجم اسفندماه جواد جاویدنیا٬ معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور٬ از وزیر ارتباطات شکایت کرد.

معاون دادستان کل کشور به ایسنا گفت که این شکایت به استناد عدم «تمکین» وزیر ارتباطات از «تذکرات متعدد» مدعی‌العموم و شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز از او در دادسرای کارکنان تهران ثبت شده است.

به گفته جاوید نیا، محمود آذری جهرمی «دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی» را اجرا نکرده و تلاش برای حل «قضیه به نحو مسالمت‌آمیز» هم به نتیجه نرسیده و در نتیجه علیه او دو عنوان شکایت مطرح شده است.

عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضایی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی.

معاون دادستان کل کشور در ادامه افزود: «مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند.»

او تاکید کرد که البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند.

حال وب سایت جماران خبر داده است: «حدود ۳ ماه قبل، تیمی سه نفره، شامل آقایان روح الله مومن نسب، کهوند و فروهر، از تهران عازم اهواز شده اند. با همراهی برخی علمای محلی، به بیش از ۳۰۰ مسجد و پایگاه بسیج مراجعه و پس از تلاش، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر طومار تهیه شده توسط این گروه را امضا می کنند. در این طومار، ظاهرا ادعا شده که کم کاری وزارت ارتباطات در مسدودسازی تلگرام، عامل بروز جنایت داعش در اهواز و شهادت جمعی از نیروهای مسلح در رژه است. ادعایی که در پشت خود حرفهای نگفته بسیاری دارد، آیا در نرم افزارهای بومی اطلاعات همه مردم مورد استراق سمع قرار می گیرد که امکان کشف جنایات قبل از وقوع فراهم است؟ آیا در سایر کشورهای دنیا که اقدامات تروریستی به وقوع می پیوندند، مقصر فضای مجازی است؟ و بسیاری از انتقادات دیگر.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »