دادستان تهران: به دنبال برپایی رفراندوم برای حجاب نباشید

زیتون– عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ اعلام کرد که «عفاف و حجاب» از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی است و با نقض عمدی آن «برخورد» می‌شود.

دولت‌آبادی در ادامه خطاب به کسانی که ادعای برپایی رفراندوم برای حجاب را دارند گفت: «حجاب و عفاف از سیاست‌های الزام آور و پایه‌ای نظام اسلامی است و این نظام بر مبنای رای مردم و توجه به اسلام تشکیل شده است و لذا برخی روشنفکران نباید به دنبال این حرف‌ها بروند؛ چرا که توجه به عفاف و حجاب، هم خانواده‌ها را مستحکم تر می‌کند و هم در سایه آن، ازدواج‌های بیشتری شکل می‌گیرد.»

به گفته دادستان تهران اغلب مردم به عفاف و حجاب توجه دارند و ادامه داد که با نقض عمدی حجاب که در گوشه و کنار صورت می گیرد، برخورد می‌شود.

دی ماه امسال علی مطهری٬ نایب رییس مجلس بود که از رفراندوم برای «حجاب اجباری» سخن گفت.

مطهری در سخنرانی با موضوع حجاب که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفته بود: «من بر اساس شناختی که از جامعه دارم می‌گویم همین امروز اگر برای حجاب رفراندوم برگزار کنیم جامعه به حجاب رای می‌دهد.»

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه البته در مسائل فکری و ایدئولوژیک کسی نظرسنجی برگزار نمی‌کند، افزود: «اما بخشی از همین خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در رفراندوم به حجاب رای می‌دهند؛ زیرا آثار بی‌حجابی و بدحجابی را می‌دانند. بنابراین فکر نکنید اگر نظرسنجی برگزار شود همه به بی‌حجابی رای خواهند داد.»

محمد هاشمی٬ رییس سابق صدا و سیما و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز امروز در این رابطه گفت: «برخی از قیدهایی که وجود دارد به دلیل اصولی است که در دین ما وجود دارد. اگر اینگونه موارد را بپذیریم و بدانیم که وقتی جامعه ای مبتنی بر مکتب فکری‌ای اداره می شود و ضوابط و ارزش های آن مکتب پذیرفتنی است در این صورت ما مشکلی پیدا نمی‌کنیم.»

هاشمی ادامه داد: «در حقیقت مشکلات از زمانی شروع می‌شود که ما آن را نمی‌پذیریم. وقتی من دینی را قبول نداشته باشم بر سر موضوعی مثل حجاب مساله خواهم داشت و این نوع ایرادات را وارد می کنم و آزادی هایی را که در لیبرالیسم هست و در اسلام نیست را محدودیت می دانم. ما آیه صریح قرآن داریم که می‌گوید «و فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» «بشارت بده به بندگان من کسانیکه اقوال مختلف را بشنوند و بهترین آنها را انتخاب کنند». اخیرا عده‌ای می گویند حجاب را به رفراندوم بگذارید، ولی مگر می توان احکام دینی را با رفراندوم عوض کرد؟! خواست مردم باعث نمی شود حکمی قبح اسلامی یا گناه شرعی خود را از دست بدهد.»

View Comments (1)