اظهارات «ضد پولشویی» ظریف او را به مجلس کشاند

 

زیتون ـ در پی اظهارات اخیر جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره پولشویی در این کشور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که ظریف به مجلس «دعوت» شده است.

Risultati immagini per ‫ظریف به مجلس «دعوت» شده‬‎

به گفته حشمت‌الله فلاحت پیشه «از وزیر امور خارجه دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره ادعایش پیرامون پولشویی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.»

 دو روز پیش  محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه٬ «فضاسازی‌ها» علیه لوایح مرتبط با پول‌شویی در ایران را به دلیل «منافع اقتصادی ده‌ها هزار میلیارد تومانی» برخی افراد دانست.

او در گفتگویی با وب سایت خبرآنلاین مدعی شد که هزینه یک مورد از این «فضاسازی‌ها» برابر با «بودجه وزارت خارجه» است.

وزیر امور خارجه در ادامه اضافه کرد که در ایران «خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند» و «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور» علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.

روز گذشته دو نماینده سخنان وزیر خارجه ایران در زمینه«پولشویی» گسترده در ایران را «مغرضانه» و «غیرمستدل» توصیف کرده‌اند.

علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سخنان ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران را «موضع‌گیری مغرضانه» دانست و گفت:‌ «این‌ها نمی‌توانند در مقابل استدلال‌های منطقی و شفاف برای عدم پذیرش سی‌اف‌تی و عدم الحاق به آن دلیلی داشته باشند، لذا به این گونه موارد روی می‌آورند.»

به گفته این نماینده، قانون مبارزه با پولشویی در ایران «سال‌ها است که تصویب شده» و «اگر بنابر گفته آقای ظریف هنوز حجم گسترده‌ای از پولشویی به زعم او در کشور وجود دارد این نشان‌دهنده کوتاهی دولت در اجرای قانون» است.

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نیز گفت که از اظهارات ظریف در این زمینه «تعجب» کرده و برای او «متاسف» است.

در ادامه این کشمکش امروز بهرام پارسایی نماینده شیراز با انتشار پستی در توییتر خود از ظریف حمایت کرد و نوشت که « بجای حمله به دکتر ظریف بگردند و ببینند عوامل مشکلاتی که ایشان مطرح کرد کجاست»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »