هجوم شبانه ماموران امنیتی به خانه کاووس سیدامامی

زیتون– محمود صادقی ، نمایند مجلس٬ از هجوم ماموران امنیتی به خانه کاووس سید امامی در شامگاه دوشنبه خبر داده است.

او در حساب توییتر خود به نقل از فرزند و وکیل خانواده سید امامی نوشته است همزمان با بازی ایران و پرتقال تعداد زیادی مامور امنیتی با چند جعبه بزرگ وارد خانه شدند.به گفته او ماموران ادعا کرده اند که دارای مجوز از دادستان تهران هستند و برای تهیه فیلمی بنام « هبوط»، از محل فیلمبرداری کرده اند.

 

کاووس سیدامامی از فعالین محیط زیست و استاد دانشگاه٬ در اوائل بهمن ماه سال گذشته بازداشت و در۱۹ بهمن در زندان اوین درگذشت. مقامات زندان و قوه قضائیه دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کرده اند ولی فرزندان و نهادهای حقوق بشری این ادعای قوه قضائیه را نادرست می دانند.

کاووس سید امامی و عده دیگری از فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی دستگیر شدند ولی وزیر اطلاعات و رئیس سازمان محیط زیست ادعای جاسوس بودن بازداشت شدگان را که از طرف قوه قضائیه مطرح شده ، نپذیرفته اند.

همسر کاووس سید امامی نیز چندی پیش ممنوع الخروج شد و تا کنون چندین بار از او بازجویی شده است. از جمله روز یکشنبه که مریم ممینی را مجددا مورد بازجویی قرار گرفته است.

 

View Comments (1)

  • این هم مدعی العموم مهر پیشانی که برای تهیه فیلم هم مجوز یورش شبانه به خانه مردم صادر میکند ، میخواهید مردم احساس امنیت نکنند ؟!!