حصر زهرا رهنورد رفع نشده است

زیتون– شب گذشته الیاس حضرتی٬ از اعضای حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد٬ خبر داد که منابع موثق اطلاع دادند خانم #زهرا_رهنورد چند روزی است به دلیل بیماری مادرشان خارج از #حصر به‌سر می‌برند.

این خبر به سرعت واکنش برانگیخت. زهرا موسوی خامنه٬ دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ رهبران در حصر «جنبش سبز» در واکنش به این خبر توییت کرد:دوستان عزیز مادر من بعد از ملاقات با مادر به شدت بیمار و نیمه محتضرش دوباره به حصر برگردانده شده منبع موثق هم خود ما هستیم و رفع حصر شدن را به شما خبر خواهیم داد رفع حصر یعنی زندان سازان رسما آن را اعلام اجازه دهند بدون مامور رفت و امد کند

نرگس موسوی نیز واکنشی مشابه داشت: مادربزرگ حالش وخیم است.زهرا رهنورد در طی چند روز اخیر ساعات و گاهی دقایقی را بر بالین مادر بیمار می گذراند و بعد به حصر اختر بازگردانده می شود. رفع حصری صورت نگرفته است. تکذیب مدعیان رفع حصر … منابع خبری ایشان، خبر را اشتباه به عرضشان رسانده اند.

پس از آن نیز در توییت دیگری نوشت: دروغ ممنوع!

میرمحمود موسوی٬ برادر میرحسین موسوی در خصوص خبر رفع حصر زهرا رهنورد که از سوی الیاس حضرتی بیان شده بود به ایلنا گفت: «مادر خانم رهنورد در حالت وضعیت بحرانی جسمی هستند و چند نوبت خانم رهنورد را تحت الحفظ به دیدار مادرشان برده اند و مجددا به محل حصر برگردانده شده اند.»

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. از این میان فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد.