???? بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید در محکومیت ترورهای تهران

زیتون-شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه‌ای در مورد حوادث تروریستی روز گذشته تهران تاکید کرد که در چنین لحظاتی است که اختلاف‌نظرها و تفاوت‌های طبقاتی، جنسی، قومی و دینی کنار می‌رود و هویت ملی ایرانیان، در اذهان و افعال و اقوال یکایک ساکنان این سرزمین تاریخی تبلور می‌یابد.
به گزارش «زیتون» در ادامه این بیانیه آمده است: «افسوس که برخی از درک موقعیت زمانی و حساس کشورمان غافل هستند و همچنان بر طبل خودخواهی‌های گروهی و سلطه‌جویی‌های جناحی و خودکامگی و استیلاجویی می‌کوبند؛ تا جایی که حتی در بالاترین سطوح نظام به‌جای دعوت به حفظ اتحاد و هوشیاری، فرمان «آتش به اختیار» صادر می‌کنند.»
به نوشته شورای راه سبز امید: «اینان فراموش می‌کنند که آتش‌بیار همه خشونت‌طلبی‌ها، عدم حاکمیت قانون است و تنها راه نجات کشور، تمکین به خواست اکثریت مردم که از طریق صندوق‌های رأی متحقق و اعلام می‌شود.»

این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:
به نام خدا
حوادث تروریستی و خونبار چهارشنبه ۱۷ خرداد در تهران، دل‌های همه ایرانیان داخل و خارج از کشور، از هر قومیت، دین و مذهب، موافق یا منتقد یا مخالف نظام و انقلاب را به‌درد آورد.
در چنین لحظاتی است که اختلاف‌نظرها و تفاوت‌های طبقاتی، جنسی، قومی و دینی کنار می‌رود و هویت ملی ایرانیان، در اذهان و افعال و اقوال یکایک ساکنان این سرزمین تاریخی تبلور می‌یابد.
افسوس که برخی از درک موقعیت زمانی و حساس کشورمان غافل هستند و همچنان بر طبل خودخواهی‌های گروهی و سلطه‌جویی‌های جناحی و خودکامگی و استیلاجویی می‌کوبند؛ تا جایی که حتی در بالاترین سطوح نظام به‌جای دعوت به حفظ اتحاد و هوشیاری، فرمان «آتش به اختیار» صادر می‌کنند و به گروه های به‌ظاهر خودسر، چراغ سبز شورشگری نشان می‌دهند. اینان فراموش می‌کنند که آتش‌بیار همه خشونت‌طلبی‌ها، عدم حاکمیت قانون است و تنها راه نجات کشور، تمکین به خواست اکثریت مردم که از طریق صندوق‌های رأی متحقق و اعلام می‌شود.
همراه با شما مردم سرافراز ایران، به همه بازماندگان شهدای حوادث تروریستی تهران و حوادث مرگباری از این دست در دیگر نقاط جهان، تسلیت می‌گوییم و برای ایشان و تمامی هموطنان عزیز و همراهان سبز، صبوری آرزو می‌کنیم.
شورای هماهنگی راه سبز امید
۱۸ خردادماه ۱۳۹۶