پیام‌ حسن روحانی در پی حوادث تروریستی تهران

زیتون– حسن روحانی٬ رییس‌‌جمهوری در پیامی به مناسبت حوادث تروریستی امروز تهران گفت که قوا، دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی کشور با وحدت و هماهنگی و تا مشخص شدن همه ابعاد این «اقدامات کوردلانه و حامیان پیدا و پنهان آنها» از پای نخواهند نشست.

رییس جمهوری در این پیام ضمن اشاره به ترورهای سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ با عراق تاکید کرده که «اقدامات کور و بزدلانه امروز چند مزدور تروریست در به شهادت رساندن تعدادی از مردم بی گناه و روزه دارمان در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خانه ملت»، برای مردم ایران «حادثه‌ای غیر منتظره» نیست.

او ضمن تاکید بر «امنیت ایران» و با یادآوری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ادامه داد: «طبیعی است که بدخواهان ایران اسلامی این افتخار آفرینی ها و همبستگی حاکمیت، دولت و ملت را بر نتابند و با اجیر کردن و حمایت از عناصر متحجر و تکفیری تلاش کنند تا شکست های منطقه ای، فروپاشی ارزشهای اسلامی و نارضایتی های جوامع خود را پنهان سازند. غافل از آنکه آزموده را آزمودن خطاست و ملت ایران که برآمده از فرهنگ عاشورا است، اینبار نیز ثابت خواهد کرد که هر دسیسه و توطئه بدخواهان را با وحدت و انسجام بیشتر، و با ساختار قدرتمند امنیتی خود، در هم خواهد شکست.»

به گفته رییس جمهوری ایران «بی‌تردید حوادث تروریستی امروز تهران، اراده ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای، افراط و خشونت را بیش از پیش تقویت خواهد کرد».

حسن روحانی در پایان یادآور شد که پیام ایران، مثل همیشه این است که تروریسم یک مشکل همگانی است و اتحاد برای مبارزه با افراط، خشونت و تروریسم با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین نیاز جامعه امروز جهانی است.

صبح امروز طی دو حمله تروریستی جداگانه به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس دوازده نفر کشته و نزدیک به پنجاه نفر زخمی شدند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.