آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وقایع دهه‌ی ۶۰: جای جلاد و شهید عوض نشود

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در مراسم سخنرانی به مناسبت سالگرد در گذشت آیت‌الله خمینی خواست تا شورای نگهبان تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری را پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود. او تاکید کرد که «تخلفات در انتخابات نباید تکرار شود.»

پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بارها در ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی، رقیب انتخاباتی حسن روحانی، از تخلفات انتخاباتی و «مهندسی انتخابات» سخن گفته شد، اما در نهایت صحت انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شد.

آیت‌ الله خامنه‌ای بدون اشاره به نتیجه انتخابات، از مشارکت مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت که شرکت در انتخابات، رای به نظام است.

او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش دهه‌ شصت را دهه مبارزه با تروریسم اعلام کرد و خواست تا جای شهید و جلاد عوض نشود. به گفته آیت‌الله خامنه‌ای دهه‌ شصت، دهه‌ آزمون‌های بزرگ و پیروزی‌های بزرگ است؛ دهه‌ شصت دهه‌ خشن‌ترین تروریسم در کشور است. در طول چند سال هزاران نفر از آحاد مردم، از مسئولین، از قشرهای مختلف، به‌وسیله‌ تروریست‌ها به شهادت رسیدند؛ از کاسب معمولی گرفته تا شخصیت‌ها؛ تا ۱۷ هزار هم گفته‌اند؛ یعنی ۱۷ هزار انسان باشرف، باشخصیت و ارزشمند در تروریسم دهه‌ شصت فدا شدند که در میان این‌ها شخصیت‌هایی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی حضور دارند.

در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، در همدان گفت که روز انتخابات یک بار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند که «آنهایی را که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند.» ابراهیم رییسی از اعضای شورای ۴ نفره‌ای بود که در دهه شصت درباره اعدام جمعی زندانیان سیاسی تصمیم گیری می‌کردند.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین تاکید کرد که مسائل سوریه با گفتگو قابل حل است و خواست تا در بحرین دولت و ملت باهم گفتگو کنند. وی همچنین مدعی شد که در سوریه، بحرین و یمن، مسائل با گفتگو قابل حل است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »