معاون شهردار تهران: هیچ استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته

زیتون– ناصر امانی، معاون شهردار تهران امروز اعلام کرد که «هیچ استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته و تنها تبدیل وضعیت کارمندان از قراردادی به ثابت و نیز از شرکت‌های قراردادی به شرکت هادیان شهر صورت گرفته است.»
در هفته های اخیر اخباری در مورد استخدام های گسترده در روزنامه همشهری و سایر موسسه‌های وابسته به شهرداری و نیز افزایش بدهی‌های شهرداری تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان مطرح شده که با واکنش‌هایی از سوی اعضای شورای شهر کنونی و حتی اعضای منتخب شورای پنجم تهران مواجه شد.
ناصر امانی در جلسه امروز شورا در پاسخ به تذکرات اعضا پیرامون موضوعاتی نظیر واگذاری شهروند به بانک شهر و استخدام نیروهای جدید، تاکید کرد که هیچ استخدام جدیدی صورت نگرفته است.
به گفته او در حال حاضر تبدیل وضعیت کارمندان بر طبق آزمون برگزار شده سازمان اداری و استخدامی و نیز تبدیل قرارداد ۷ هزار نفر از کارمندان از شرکت‌های قراردادی به شرکت هادیان شهر ، در دستور کار است. با این حال معاون شهردان تهران قویا استخدام نیروهای جدید را تکذیب کرد.
امانی در رابطه با روند تبدیل وضعیت ۷ هزار نفر از کارمندان توضیح داد که برای این امر نیز در بودجه سال جاری پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و این امر مصوبه دارد. بر این اساس کارمندانی که با شرکت‌هایی نظیر مهیمن پوش قرارداد داشته اند و زیر مجموعه شهرداری بوده اند قراردادشان به هادیان شهر تبدیل وضعیت شده و ازاین به بعد یک شرکت طرف قرارداد با کارمندان خواهد بود .
رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز امروز خبر داد که ۴۲۰۰ نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون، مصاحبه و بی توجه به مبانی قانونی در شرکت بهره برداری مترو تهران استخدام شده اند.
حافظی امروز اعلام کرد در بند ۲ گزارش یکی از نهادهای نظارتی در خرداد سال ۹۳ آمده که تعداد ۴۲۰۰ نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون استخدامی و مصاحبه علمی و رعایت مفاد آیین نامه استخدامی شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.
احمد مسجدجامعی عضو کنونی و آتی شورای شهر تهران نیز به استخدام‌های شهرداری واکنش نشان داد و گفت: «به جذب آن دسته از افراد که بدون مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور در شهرداری استخدام شده‌اند و ردیف مشخصی هم برای تامین حقوق و دستمزد آنها در نظر گرفته نشده، معترض هستیم»