درباره جمهوری اسلامی؛ گفت‌وگو با صادق زیباکلام

https://youtu.be/dtsvmjQIR6Y

به اشتراک گذاری بر روی telegram
تلگرام
به اشتراک گذاری بر روی twitter
توییتر
به اشتراک گذاری بر روی facebook
فیس بوک
به اشتراک گذاری بر روی whatsapp
واتزاپ

مطالب دیگر

5 پاسخ

  1. اینکه شما نظر ناراضی راضی را منتشر نکردید یعنی چی.. شما خدای نکرده راضیِ راضی هستید . ناراضی ناراضی هستید که نمیشه راضی ناراضی هم که روایت دیگه منه… میخواید زیباکلام عزیز خط نیفته… خطش ور نیفته… یا چی… مونده به انتخابات همیشه همینه… مردم باس یه آب باریکه داشته باشن ..نه ؟ ولو شما سخن پراکنی هایی مثل نظر قبلی من را شده منتشر نکنید. البته شما مختارید منتها ممیزی های ولایت هم با ادبیات دیگه همین رای شما دارن در بگیر و ببند.
    ما همگی اهل ادا و قمپزیم وگرنه همه سر و ته یک کرباسیم.

  2. نکته ای نیز در باره کیفیت تصویر و صحنه پردازی بگویم و تمام کنم.
    صحنه بسیار تنگ و تاریک و تیره است. اگر آگاهانه است، که نیاز به توضیح دارد. نورپردازی لازم است و حرکت دوربین و تصاویر و تابلوها و قاب هائی از شخصیت های تاریخی و غیره که بیننده از فضای گفتگو حظ سمعی و بصری را با هم ببرد. گفتگو درباره تاریکی و بی چشم اندازی هم واجب است در حضور نور و رنگ و تصویر صورت بگیرد.

  3. و مسائلی که بخش لاینفک تاریخ معاصر و چالش برانگیز ایران امروز است و در این گفتگو ذکر نشده است یا این که دکتر زیباکلام به ذکر یک یا دو لطیفه درباره این یا آن شخصیت داشته است، بدون این که به نقش مشخص خود اشاره کند. برای نمونه: انقلاب فرهنگی، جنگ و اعدام های شصت و هفت.
    آن جا هم که به بازبینی و بازارزشی در باب شخصیت های تاریخی گفتگو می کند، از جمله به قتل عام بابیان به دست امیرکبیر، گفتگو حالت کشف راز و تلگرافی پیدا می کند که گویی در ذهن شنونده تداعی می شود و ذهن خلاق شنونده خود بعد، خودکار، به مولف بدل می گردد.
    در همین جا شایسته است از نقش گفتگوکننده به نیکی یاد کرد که تلاش دارد در پرده بماند مگر هنگامی که موضوح حکم می کند که نقش فعالتری ایفا کند.
    البته آن چه گفته شد را باید بر بستر منطق موقعیت شکلگیری این گفتگوها بررسید.

  4. چند مثال مشخص برای دریافت و پیشنهاد خود ارائه می کنم:
    دوران کودکی و جوانی تا پایان دبیرستان مفقود مانده است.
    دوره تحصیل دانشگاهی قبل و بعد از انقلاب و فعالیت های ایشان در کنفدراسیون و انجمن های اسلامی.
    جریان کردستان که مقطع حیاتی بوده است و بسیار نارس ماند.
    و بحث و ارزیابی از سبک تحول فکری ایشان و منابع آن.

  5. با سپاس از تلاش بیدریغ شما برای تمرین گفتگو به مثابه روش زیستن
    شاید بهتر باشد گذار از بخش بیوگرافی تا کنشگری اجتماعی و سیاسی ساختارمند صورت بگیرد. و سرلوح بخشبندی مفاهیم بر اساس ذکر تاریخ صورت بگیرد. ضمن این که ذکر موضوعات بیشمار و متنوع که گاه به صورت فلاش بک شایسته است، کلاف گفتگو را سردرگم می کند. نیاز به ذکر نیست که این پیشنهاد است و ناشی از کشش به دنبال این گفتگوها. از هر دری سخن گفتن ویژگی یک گفتگوی مخاطب پسند است اما موضوع محور نیست. چند جا گفتگو به چالش کشیده است که از سجایای گفتگوی انتقادی است و نیکو. به ویژه در موضوعی به نام هاشمی رفسنجانی. با سپاس مجدد از کار خوب شما

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

یادداشت روز

اندیشه

آخرین مطالب