دونالد ترامپ رییس‌ جمهور آمریکا شد

زیتون– دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، با به دست آوردن بیش از ۲۷۰ رای الکترال به عنوان چهل و پنجمین رییس‌جمهور آمریکا انتخاب شد. او در سخن‌رانی پیروزی پس از انتخابات گفت که رییس‌جمهوری برای همه آمریکایی‌ها خواهد بود.
به گزارش سی‌ان‌ان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، در تماسی تلفنی پیروزی ترامپ را تبریک گفت، اما از سخن‌رانی عمومی و پذیرش شکست خودداری کرد. براساس آرای شمارش شده در ۴۶ ایالت (از ۵۰ ایالت) که تاکنون شمرده شده ترامپ ۲۷۸ و کلینتون ۲۱۸ رای الکترال به دست آورده‌اند.
هم‌زمان با شمارش آرای آمریکا و انتشار خبر پیشتازی ترامپ، شاخص‌های بازارهای بورس در آسیا افت کرده‌اند. اتفاقی که پیش‌بینی می‌شود در اروپا و آمریکا هم رخ دهد.
جمهوری‌خواهان در کنگره و مجلس سنا نیز اکثریت خود را حفظ کردند.
هم‌زمان حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، به تسنیم گفت برای ایران «تفاوت معناداری ندارد که کدام‌ یک از کاندیداها رای بیاورند و رئیس‌جمهور شوندم، چرا که «نه در سیاست‌های منطقه‌ای و نه در سیاست‌های جهانی و نه در سیاست‌های کلی آمریکا برای تعامل با بخش‌های جهان تغییر خاصی رخ نمی‌دهد؛ این را تجربه ۴ دهه گذشته ما ثابت می‌کند».

View Comments (2)

  • من به مقام معظم رهبُری ، ولی امر مطلق مسلمین جهان و فرماندهان سپاه پاسداران جهان تبریک می گویم.
    بحول و قوه الهی شعارهای تند و مشغولیات سیدعلی اف و سپاه پاسدارانش در چهار سال آینده رونق داشته باشد. کار دیگری که ندارند. دشمن می خواهند که در برابرش هیاهو کنند و سرگرم باشند و از زیر بار مسئولیت هایشان شانه خالی کنند ، این هم ترامپ !