پیشنهاد جلائی پور در خصوص حقوق های نجومی

دولت به طور شفاف به مردم گزارش بدهد و عذر بخواهد

زیتون– حمیدرضا جلایی پور، جامعه شناس و فعال سیاسی اصلاح طلب به دولت پیشنهاد داد تا در زمینه افشای فیش های حقوقی نجومی «شفافیت» را پیشه کند و مردم را در جریان مقابله با دولت با این مسئله بگذارد.
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در یادداشتی تلگرامی تاکید کرد که شفاف سازی باید به  موسسات غیر دولتی اما حکومتی هم تسری پیدا کند تا خیر این شفاف سازی و بررسی به همه مردم برسد.
این یادداشت که در کانال تلگرامی جلایی پور منتشر شده، به شرح زیر است:
همه ی ما منتظر یک گزارش دقیق کارشناسی از سوی دولت هستیم. نیروهای تندروها هم در جوسازی بیکار نبوده و نیستند و فرافکنی می کنند. زیرا که اولا زیر فشار فسادهای میلیارد دلاری دولت گذشته بوده و هستند ثانیا از نتایج دو انتخابات ۹۲ و ۹۴ دلشکسته اند و ثالثا نگران بازگشت مجدد روحانی در انتخابات ۹۶ هستند.
به نظر می رسد این پیشنهادهای زیر را می توان به دولت مطرح کرد:
یکم) کسانی که پست دولتی دارند اگر حقوق بیش از عرف و قانون گرفته اند به طور شفاف پول ها رو برگردونند.
دوم) دولت هم به طور شفاف به مردم گزارش بدهد و معذرت هم بخواهد.
سوم) در ضمن دولت با احتساب تورم حقوق هاى دوره ی احمدی نژاد را هم به مردم گزارش بدهد.
چهارم) اتفاقا این شفاف سازی موضوع خوبی است. اگر این شفاف سازى به موسسات غیر دولتی ولى حکومتى هم تسری پیدا کند خیرش به همه می رسد. زیرا:
پنجم) این روزها در بین محافل اقتصادی نقل و قول می شود که نون تو حقوق های سازمان هاى غیر دولتى ولی حکومتی هم هست. یک نفر توی هیات مدیره ی چهار تا شرکت های وابسته به نهاد ها و تعاونی ها هست. از هرکدوم ناقابل ماهى ده میلیون تومان مى گیرند. و چون براى خدا هم کار مى کنند یک سال حقوقشون را از پیش می گیرند. توجیه مکتبى هم دارند. چون حفظ نیروها در دوره تهاجم اجانب مهم است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

پیشنهاد جلائی پور در خصوص حقوق های نجومی

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »