تشکیل پرونده قضایی برای افسانه بایگان به‌خاطر پوشیدن کلاه

زیتون – افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون، می‌گوید به خاطر پوشیدن کلاه به جای حجاب اجباری در یک سالن تئاتر متهم به «در معرض قرار دادن یک شیء» شده و برایش پرونده قضایی تشکیل شده است.

خانم بایگان شامگاه چهارشنبه، چهاردهم تیر، در پستی اینستاگرامی نوشت:«متهم شده‌ام به ماده ۶۴۰ یعنی در معرض قرار دادن شیئی!!! که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی است. فلذا نتیجه می‌گیریم که بنده در این تعبیر در حد یک شیء بررسی می‌شوم.»

وی با اشاره به اینکه حضور بدون حجاب اجباری در خیابان مشمول تبصرهٔ مادهٔ ۶۳۸ است و جزای نقدی در پی دارد افزود:«در کیفرخواست نوشته شده مجازات مندرج در تبصرهٔ ماده ۶۳۸ برای من کم است و برخورد شدید ضرورت دارد،چرا چون یک هنرمندم.»

خانم بایگان در انتها نسبت به ارجاع پرونده خود به شعبه ۱۰۸۸ واکنش نشان داد و گفت:«واقعا چرا این شعبهٔ خاص و این قاضی خاص؟ نمی‌دانستم هنرمند بودن جزء کیفیات مشدده است. واقعا آیا در دستگاه قضا کسی نیست تا جلوی این رفتارها را بگیرد؟»

این بازیگر زن مخالفت حجاب اجباری اعلام کرد روز شنبه، هفدهم تیرماه، در دادگاه حاضر خواهد شد.

View Comments (1)

  • درود بر شما خانم بایگان. به هیچ‌وجه زیر بار نروید و ابراز پشیمانی نکنید. هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید جز چند میلیون جریمه مالی و چند روز زندان. در عوض نامتان نه به عنوان هنرمند،بلکه کسی که در برابر ستم به هم‌جنسان‌تان ایستاد،در تاریخ ایران جاودانه خواهد شد. نیرومند باشید. خانه ضحاک در حال فروریختن است.