وخامت وضع جسمی خالد پیرزاده، فعال سیاسی، پس از آزادی از زندان 

زیتون – گزارش‌ها حاکی از وخامت وضع جسمی خالد پیرزاده، فعال سیاسی، پس از آزادی از زندان است.

یاشار تبریزی، فعال مدنی، چهارشنبه، بیست و ششم بهمن، در توییتر از بستری شدن آقای پیرزاده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران خبر داد و وضعیت او را «بسیار حاد» توصیف کرد.

به گزارش «صدای آمریکا» و به نقل از یک منبع مطلع شرایط سلامتی آقای پیرزاده «به دلیل آسیب نخاعی ناشی از شکستگی مهره‌های کمر و همچنین اختلال اضطراب پس از سانحه بسیار وخیم و بغرنج» است.

خالد پیرزاده پیش‌ از آزادی نیز ماه‌ها به دلیل «آسیب های ناشی از شکنجه های گوناگون» در بهداری زندان بستری بود. وی در توصیف وضع جسمی‌اش گفته بود:«شکستگی در ستون فقرات و پای چپم … بی اختیاری ادراری و عفونت شدید، نارسایی کلیوی، مشکلات شدید گوارشی، ضعف شدید قلبی و عروقی، کاهش وزن حیرت آور و تامل برانگیز که از ۱۲۷ کیلو به ۵۷ کیلو رسیده.»

به گزارش رسانه‌ها پیرزاده در دوران حبس چندین بار در اعتراض به شرایط حبس خود دست به اعتصاب غذا زده بود که این اعتصاب‌های مکرر منجر به بروز بیماری‌های مختلف و وضعیت وخیم جسمی او شده است.

این زندانی سیاسی، پس از ۱۷ ماه حبس در روز بیست و دوم بهمن از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

پیرزاده اردیبهشت ۹۷ در حین شعار‌نویسی توسط ماموران نیروهای سپاه بازداشت و پس از مدتی در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «توهین به رهبری» در مجموع به ۷ سال زندان محکوم شد.

در حالی که رسانه‌های داخل ایران آزادی او را مرتبط با بخشنامه «عفو و کاهش مجازات عمومی» دانستند، آقای پیرزاده در پیامی این خبر را تکذیب کرد و گفت:«درخواست عفو رهبری نکرده و شامل این شعبده‌بازیها نشدم، بلکه آزادی من از قبل صادر شده بود.»

پیرزاده روز جمعه از بیمارستان خطاب به «ملت قهرمان ایران» نوشت:«آزادی خود را مدیون مبارزات شما ملت شریف و شجاع و آزادیخواه میدانم، و متعهد میشوم تا پیروزی نهایی و استقرار نظام دموکراتیک در ایران در کنار شما عزیزان باشم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »