نماینده مردم مهاباد در مجلس: در مراسم تشییع جنازه اسماعیل مولودی ۵ نفر با تیر جنگی کشته شدند؛‌ افرادی در میان کشته‌شدگان هستند که در اعتراض حضور نداشتند

زیتون-جلال محمود‌زاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت که در مراسم تشییع جنازه اسماعیل مولودی، ۵ نفر با تیر جنگی کشته شده‌اند.

او شمار کشته‌شدگان مهاباد را در اعتراضات اخیر ۱۱ نفر ذکر کرد.

محمود زاده، در روایتی که با روایت نهادهای رسمی تفاوت دارد می‌گوید «پس از کشته شدن اسماعیل مولودی، مردم مهاباد در مراسم خاکسپاری او حضور جدی پیدا می‌کنند و خواستار برخورد با قاتلان او در هر لباس و منصبی می‌شوند. اما به دلیل سوءتدبیرها در مراسم تشییع جنازه اسماعیل مولودی، ۵نفر دیگر از جوانان با تیر جنگی کشته می‌شوند.»

او در ادامه می‌گوید: «پس از مولودی، خانم فرشته احمدی کشته شد، خانم شیخی نفر بعدی است. دکتر بهمن‌زاده، بعدی شاهو خذری و نهایتا زانیار ابوبکری سایر قربانیان این شهر را تشکیل می‌دادند. خانم فرشته احمدی که کشته شد، در خانه‌اش حضور داشته است، اما تیر بی‌تدبیری‌ها باعث قتل او و داغدار شدن خانواده و شهر شد.این هیات اعزامی باید با متخلفان برخورد و دستور آزادی زندانیان را صادر کنند. این روند ادامه داشت تا اینکه طی روزهای اخیر نیز جوانی به نام حسین‌پور کشته می‌شود. مردم به مراسم تشییع او می‌روند و نسبت به این رویکردهای تند، اعتراضاتی را صورت می‌دهند و دوباره ۳نفر دیگر به جمعیت کشته‌شدگان این شهر افزوده می‌شود. مجموعه کشته‌شدگان این شهر با کشته‌شدگان اخیر به ۱۱نفر می‌رسد.»

محمود‌زاده در خصوص بحران ۲روز اخیر مهاباد می‌گوید:  «برای پیگیری موضوع امروز نامه‌ای را خطاب به شمخانی نوشتم و از او خواستم که به ماجرای شهر مهاباد ورود کند»