خامنه‌ای: اطلاعیه‌ی مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه حاوی کشفیات مهمی بود

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار امروز، چهارشنبه ۱۱ آبان، با جمعی از دانش‌آموزان گفت: «اطلاعیه‌ی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره‌ی اغتشاش‌ها حاوی اطلاعات و کشفیات مهمی بود و نشان می‌دهد دشمن برای تهران و شهرهای بزرگ و کوچک برنامه‌ریزی کرده بود و طراحی داشت.»

اشاره رهبر جمهوری اسلامی به بیانیه‌ مشترکی است که در روزهای گذشته از سوی سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی درباره اعتراضات اخیر منتشر شده بود.

او نقش آشکاری برای آمریکا در اعتراضات اخیر قائل شد و حضور برخی نوجوانان و جوانان در کف میدان را ظاهر قضیه دانست و افزود: «البته دستگاه‌های اطلاعاتی به این موضوع توجه دارند و هوشیار هستند. طرح و برنامه هم این است که شاید بتوانند کاری کنند تا عقیده‌ی ملت ایران همانند عقیده‌ی سران انگلیس و آمریکا شود و ملت را همراه خود کنند اما ملت ایران واقعاً بر دهان آنها زد و از این پس هم خواهد زد.»

خامنه‌ای در سخنرانی امروز که در جمع تعدادی از دانش‌آموزان منتخب و در آستانه روز دانش‌آموز برگزار می‌شد، همچنین از کسانی یاد کرد که به عقیده‌ی او با طراحی و نقشه وارد میدان شده‌اند و با دستگاه‌های خارجی مرتبط هستند. او گفت: «این افراد مرتکب جنایت شدند. این موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.»