اعتراض جمعی از زندانیان سیاسی سابق به صدور حکم زندان برای کیوان صمیمی

 

زیتون– جمعی از زندانیان سیاسی سابق در اعتراض به صدور حکم زندان برای کیوان صمیمی بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه در خصوص کیوان صمیمی٬ روزنامه نگار و فعال سیاسی٬ آمده است: «روش و منش او حقیقت جوئی، مدارا و پرهیزازخشونت است، اهل تعامل و گفت‌وگو، خواهان ایرانی آباد و ملتی سربلند وسرافراز بوده و هست و در این راه نیزبارها تحمل حبس وزندان نموده است.»

امضا کنندگان این بیانیه در پایان تاکید کردند: «ما، تعدادی از همبندیان سابق مهندس صمیمی امیدواریم که مسئولین قوه قضائیه درجهت اتحاد و همبستگی ملی و اجرای عدالت در حکم صادره تجدید نظرنموده و برائت مهندس کیوان صمیمی رااعلام نمایند.»

کیوان صمیمی٬ فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق٬ روز اول اردیبهشت ماه خبر از محکومیتش به پنج سال زندان داد.

به نوشته او در حکم غیابیِ صادره نوشته شده‌است تشکیل «حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران»٬ در ۲۲ سال پیش٬ سردبیری «نشریه گروهک ایران فردا» که البته وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، قوه قضائیه،… مجوّز ماهنامه‌ی ایران فردا را صادر کرده‌ بودند آمده بود.

از دیگر دلایل بازداشت او در سال۹۸ «بارگذاری مطالبی همسو با شیطان بزرگ، در فضای مجازی»٬ «سخنرانی و تحریک مخاطبین»٬ «حمایت از زندانیان سیاسی» و «فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر» بوده است.

کیوان صمیمی سال ۹۸ و در حاشیه تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شده بود.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

مراعهدیست باجانان که تاجان دربدن دارم
هواداران کویش را چوجان خویشتن دارم

کیوان صمیمی،نامی آشنابرای همه ی ماست. برای همه ما که درایام و دورانی سخت یعنی درزندان نه تنها اوراشناختیم بلکه با او زندگی کردیم و از دانش، بینش ومنش اوبهره ها بردیم.
مهندس صمیمی، از پیش کسوتان روزنامه نگاری وسردبیرنشریه “ایران فردا “است. روش و منش او حقیقت جوئی، مدارا و پرهیزازخشونت است، اهل تعامل و گفت‌وگو، خواهان ایرانی آباد و ملتی سربلند وسرافراز بوده و هست و در این راه نیزبارها تحمل حبس وزندان نموده است.

کیوان عزیزدر محاکمه ای غیابی به پنج سال حبس محکوم شده است .برای کسانی که او را می شناسندو با او زندگی کرده اند بسیاردردآور است که فردی با چنین اندیشه های متعالی که همواره در راه حقوق بشر و آرمان های والای انسانی قدم برداشته است با چنین حکمی مواجه شود.

ما، تعدادی از همبندیان سابق مهندس صمیمی امیدواریم که مسئولین قوه قضائیه درجهت اتحاد و همبستگی ملی و اجرای عدالت در حکم صادره تجدید نظرنموده و برائت مهندس کیوان صمیمی رااعلام نمایند.

اسامی امضا کنندگان:

بهمن احمدی آمویی٬ شاهین اقدامی٬ محمود بادوام٬ بهروز توکلی٬ فرهمند ثنایی٬ جمال الدین خانجانی٬ فواد خانجانی٬ شهاب دهقانی٬ دیدار رئوفی٬ کامران رحیمیان٬ کیوان رحیمیان٬ سعید رضایی٬ سعید رضوی فقیه٬ رامین زیبایی٬ عیسی سحرخیز٬ عزیز سمندری٬ افشین سید احمد٬ محمد سیف زاده٬ ایقان شهیدی٬ سیامک صدری٬ فرهاد صدقی٬ فرشید فتحی٬ فواد فهندژ٬ کمال کاشانی٬ پیمان کشفی٬ مهدی محمودیان٬ سعید مدنی٬ کامران مرتضایی فرید٬ پیام مرکزی٬ امان مستقیم٬ عفبف نعیمی و شاهین نگاری