????زنده|آیت‌الله خامنه‌ای خواستار واگذاری بنگاه‌های اقتصادی ارتش و سپاه شد

 

سپاه برای بارور کردن ابرها اعلام آمادگی کرد



آیت‌الله خامنه‌ای خواستار واگذاری بنگاه‌های اقتصادی ارتش و سپاه شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیگیری واگذاری بنگاههای اقتصادی در ارتش و سپاه خبر داد و  اعلام کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

به گفته حاتمی فعالیت‌های نیروهای مسلح در حوزه سازندگی نیز براساس نیاز دولت ادامه پیدا می‌کند.

فعالیت نیروهای مسلح در حوزه بنگاه داری از دولت سازندگی آغاز شد. اما با گسترش این فعالیت‌ها، بویژه با نوع واگذاری‌ها در دولت‌های نهم و دهم، انتقادها به این فعالیت‌ها نیز فزونی یافت.

وزیر دفاع در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع رأساً اقدام خواهد کرد یا از سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری‌ها کمک خواهد گرفت، افزود: «خوشبختانه آن چیزی که حداقل در حوزه وزارت دفاع است و باید واگذار شود، عمدتاً مربوط به بازار سرمایه است که ما باید از مدیریت آنها خارج شویم، بنابراین نیازی به استفاده از ظرفیت سازمان خصوصی سازی نیست و این کار در بازار سرمایه قابل انجام است.»

 


دادستان تهران: شهردار مستندات فساد شهردار سابق را ارائه دهد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی وانقلاب تهران در مورد اظهارات اخیر شهردار تهران در جمع اعضای شورای شهر و اعلام برخی تخلفات شهردار پیشین از جمله انعقاد قراردادمیلیاردی پژوهشی و صرف آن پول در هزینه‌های انتخاباتی اظهار کرد: در اینجا از مسئولان گله دارم. اگر آنها به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند. روز چهارشنبه در نامه‌ای به آقای نجفی از ایشان مستنداتش را خواستم.

دادستان تهران  که امروز درحاشیه همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی سخن می‌گفت  با تاکید بر اینکه طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است از مسئولان خواست که مبادا از تریبون‌های رسمی فسادی را اعلام کنند که ثابت نشده باشد./میزان


دادستان تهران: در حال حاضر کمتر از ۲۰ نفر بازداشت هستند

به گفته جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در حال حاضر بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در تهران «کمتر از ۲۰ نفر است و برای ۵۴ نفر کیفرخواست صادر شده»

دادستان تهران افزود: از روز اول با متهمانی که در زندان بودند ملاقات انجام شد و دغدغه داشتیم که این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود و انشاءالله تا هفته جاری در مورد تمام متهمان حوادث اخیر تعیین تکلیف صورت گیرد/میزان


عباس عبدی به قاسم سلیمانی: با جوانی که پرچم را آتش زد گفتگو کنید

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‎طلب در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر شد، به اظهارات قاسم سلیمانی در خصوص آتش زدن پرچم ایران پاسخ داد. او در یادداشت خود از سلیمانی خواست تا با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد به دیدار این جوان در زندان برود، با او گفت و گو کند.

در بخشی از نامه عبدی آمده است:« چرا یک جوان زیر ۲۰ ساله خاطره خود را با این گذشته افتخارآمیز پیوند نمی‌دهد؟ علت اصلی این است که این خاطرات و جانفشانی‌ها تبدیل به سرمایه ملی نشده‌اند. آنها بازیچه دست عده‌ای برای به سکوت واداشتن دیگران و نیز کسب امتیازات ویژه هستند. برخلاف شما و تعدادی از دوستانتان که نخواستید تا آن گذشته را سرمایه ارتقای جایگاه و کسب رانت نمایید، و با استناد به آن دیگران را سرزنش یا به سکوت وادار کنید، متأسفانه بخش قابل توجهی هستند که این گذشته دکان دونبش را تبدیل به ابزاری برای توجیه موقعیت فعلی و کسب رانت و به سکوت واداشتن دیگران نموده‌اند.»

در روزهای اعتراض‌های اخیر در ایران فیلمی از یک جوان در حال آتش زدن پرچم ایران منتشر شد. انتشار این فیلم واکنش‌های بسیاری در پی داشت به طوریکه قاسم سلیمانی نیز به آن واکنش نشان داده و در مراسمی گفت: « ای‌کاش به‌جای پرچم، من را ده بار آتش می‌زدند، به‌جای تصویر من. چون ما برای نشاندن پرچم بر سر قله ده‌ها شهید دادیم تا بتوانیم این پرچم را سرافراز و برافراشته نگه داریم.»

این فرد که بنابر گزارش‌های رسیده زیر ۱۸ سال دارد بازداشت شده و در حال حاضر در انفرادی به سر می‌برد.


معصومه ابتکار: آنچه درتوان داریم برای حمایت از موسیقی بانوان به‌کار می‌گیریم

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در رابطه با موانع ایجاد شده بر سر راه موسیقی زنان گفت: آنچه درتوان داریم برای حمایت از موسیقی بانوان به‌کار می‌گیریم تمام آنچه در توانمان است برای حمایت، تشویق و ترغیب این فعالیتها انجام می دهیم تا واقعا استعدادهایی که در کشور و در میان زنان و بانوان مناطق مختلف کشورمان وجود دارد هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد./ایرنا



چینی ها نفت‌کش غرق شده سانچی را بیرون می‌کشند

مقامات چینی گفته اند که  نفتکش غرق شده سانچی ممکن است در حال انتشار سوخت بانکر سنگین و همچنین نفت سبک در شرق سواحل چین باشد.

بر اساس نظر کارشناسان چینی بهترین راه چاره بیرون کشیدن این کشتی است./ایسنا


نجفی استعفای صالحی امیری را پذیرفت


دولت فدرال آمریکا تعطیل شد

مهلت تعیین شده برای توافق بر سر لایحه بودجه آمریکا به سر آمده و روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال آغاز شده است.

نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نتوانستند به توافقی برسند که باعث تامین بودجه موقت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شود.

مهم‌ترین اختلاف میان دو طرف، درخواست‌های حزب دموکرات در ارتباط با ۷۰۰ هزار مهاجر بی‌مدرک است که هنگام ورود به آمریکا کودک بودند.

اختلافات سناتورهای این دو حزب مانع از رسیدن به یک توافق شد. جمهوریخواهان کنترل کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

آخرین بار دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به مدت ۱۶ روز تعطیل شد.

به رغم تعطیلی دولت فدرال، ارتش، نهادهای امنیتی، ارائه دهندگان خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی از دیگر نهادهایی هستند که تحت تاثیر تعطیلی سازمان‌های دولتی قرار نمی‌گیرند./بی بی سی فارسی


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید