حسن روحانی: برخی روزنامه ها فحش نامه است

زیتون- حسن روحانی روز شنبه در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید گفت که «برای اخلاق، وحدت ملی، برادری و خلق نکو انقلاب شد» وگرنه بنده بگویم انقلابی ام چه فایده ای دارد. انقلاب به معنای این است که «مردم از دست و زبان ما در امان باشند.» او در ادامه افزود «متاسفانه برخی از روزنامه ها، فحش نامه است.» از همان ابتدا آدم با ترس و لرز روزنامه را باز می کند که ببینیم کجاها به ما فحش داده و تهمت زده اند. آیا این اسلام و جامعه اسلامی است؟  اسلام یعنی قلب، تسلیم خدا باشد و مردم از دست و زبان ما راحت در امنیت و سلامت باشند. روحانی در بخش دیگر سخنانش به بداخلاقی های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت:« برخی می خواهند لب باز کنند، عده ای می ترسند که چه می خواهد بگوید، نکند به من، طایفه یا خانواده ام و یا دیگران توهین کند.»

رییس دولت یازدهم در ادامه این سخنرانی که توسط ایرنا منتشر شد پرسید«چرا به فکر کشور و عظمت این ملت نیستم و برای راحتی این مردم تلاش نمی کنیم، دلیل این است که این دولت در این دوره توانسته کاری بزرگ را نه خودش بلکه توسط ملت انجام دهد و کنار مردم باشد.»  روحانی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت:«این حزب و آن حزب، این جناح و آن جناح پیروز شود همه برادرهای ما هستند، هیچ تفاوتی ندارد، همه ما عضو یک ملت هستیم، باید درس ایثار و فداکاری برای ملت را از خانواده های شهدا بیاموزیم.» رییس جمهوری همچنین تاکید کرد:«ما به دنبال وحدت و ساخت ایرانی اسلامی هستیم. در برابر هر کسی که به این مملکت و قدرت ملی ما خدمت کند سر فرود می آوریم چه در سیاست های خارجی باشند و چه در سیاست اجتماعی.»

رییس جمهوری در پایان گفت که در برابر کسانی هم که در انتخابات آن صف های طولانی را برای عظمت این ملت ایجاد کردند، سر فرود می آورد.