قدردانی محمد خاتمی از اسحاق جهانگیری

زیتون- محمد خاتمی، رییس جمهوری اصلاحات، با صدور پیامی اقدام روشن‌بینانه و دلسوزانه جهانگیری و اعلام انصراف از ادامه رقابت در کارزار ریاست جمهوری ۹۶ به نفع حسن روحانی را ستود و ابراز امیدواری کرد با «رأی دوران‌ساز مردم شریف ایران و انتخاب مجدد روحانیِ شایسته و مظلوم، به سوی آینده ای بهتر قدم برداریم.»
در این نامه تاکید شده که اسحاق جهانگیری به حق شایستگی احراز سمت ریاست جمهوری را داشته و دارد.
محمد خاتمی در ادامه اقدام مسؤولانه، مبتکرانه، دلیرانه و ایثارگرانه جهانگیری در آمدن به عرصه انتخابات و بعد انصراف از ادامه راه به نفع رییس جمهوری، را نشان روشن بینی و دلسوزی او دانست.

متن کامل این پیام که در وب سایت محمد خاتمی منتشر شده،  به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر با فضیلت و بزرگوار، جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری
باسلام
انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامیِ برآمده از دل پرالتهاب این انقلاب را که تبلور خواست اصلاح طلبانه ملّت، معطوف به آزادی و استقلال و پیشرفت توأم با ارزشهای اصیل دین خداست، پاس می داریم و فداکاری فرزندان مؤمن، روشن بین و ایثارگر ملت را پشتوانه و ضامن تحقق این خواست تاریخی می دانیم.
اقدام مسؤولانه، مبتکرانه، دلیرانه و ایثارگرانه شما در آمدن به عرصه انتخابات و بعد، انصراف از ادامه راه به نفع رئیس جمهوریِ شایسته، موفق و مظلوم، جناب آقای دکتر روحانی را در حالی که به حق شایستگی احراز سمت ریاست جمهوری را داشته و دارید، نشانه روشن بینی و دلسوزیتان برای کشور و ملت و ترجیح خیر جامعه بر ملاحظات و تمنیات شخصی است که همواره آن را به پای منافع ملی و مصالح جامعه نثار کرده اید و سابقه درخشان انقلابی، جهادی و مدیریتی ممتازتان گواه درستی این ادعا است.
همه به گفتار متین و رفتار از سر ایمان و تواضع و درخور تقدیرتان تأسی می کنیم و با تأکید بر لزوم تداوم دولت جناب آقای دکتر روحانی عزیز که امیدواریم با یاری حضرت پروردگار و با رأی دوران ساز ملت شریف ایران تحقق یابد، در کنار شما به سوی آینده ای بهتر به پیش خواهیم رفت. ان‌شاءالله
سیدمحمد خاتمی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶