محکومیت یک فعال دانشجویی به زندان و ممنوعیت از خروج

زیتون– فرشته طوسی٬ فعال دانشجویی کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی٬ به یک سال و نیم حبس محکوم شد.

او مرداد سال گذشته برای سخنرانی‌اش در مراسم شانزده آذر ۱۳۹۵ در انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش هشت روز توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

این فعال دانشجویی در نهایت به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه‌ی ١۵ دادگاه انقلاب(بدوی) به ریاست قاضی صلواتی به «یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال محرومیت از حضور در احزاب و دستجات سیاسی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات و ممنوع‌الخروجی» محکوم شد.

صدور احکام سنگین برای فعالین دانشجویی٬ حتی اعتراض نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها را برانگیخته است.

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران اما دانشجویان را مرتبط با «جریان‌های سیاسی خارج» از کشور معرفی کرد.

دادستان تهران، دلیل صدور حکم سنگین برای بعضی از این دانشجویان ارتباط آنها با «گروه‌های خاص» خارج از کشور اعلام کرده است.

سال گذشته بیش از یکصد دانشجو عمدتا در تهران بازداشت شدند و کمتر از دو ماه بعد محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، خبر داد که برای پنجاه تن از این دانشجویان پرونده قضایی تشکیل شده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اتهام بازداشت‌شدگان را اعلام نکرد، اما فرید موسوی، دیگر نماینده مجلس، این بازداشت‌ها را «پیشگیرانه» خواند.

در پی این اعتراضات شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی، در آغاز تیرماه ضمن انتقاد از احکام «سنگین» از «پیگیری‌های دولت» در این زمینه خبر داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »