اعتراض کشاورزان اصفهان ادامه دارد

زیتون- امروز کشاورزان اصفهانی برای چندمین روز متوالی در اعتراض به نحوی مدیریت آب٬ در نزدیکی پل خواجو دست به تجمع زدند.

گزارش‌هایی از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است٬ بر اساس تصاویر منتشر شده نیروی انتظامی برای متفرق کردن معترضان اقدام کرده است.

اعتراض‌ها از اواسط اسفند سال گذشته آغاز شد، زمانی که شمار قابل توجهی از کشاورزان منطقه ورزنه در شرق استان اصفهان٬ در اعتراض به اختصاص نیافتن حق‌آبه، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند٬ دست به راهپیمایی زدند و با مطالبه حق‌آبه، شعارهایی از جمله علیه حسن روحانی سردادند.

شهر اصفهان از چند هفته پیش از آغاز سال جدید، صحنه دور جدیدی از اعتراض کشاورزان شرق اصفهان در ارتباط با مشکلات آبی و نیز عدم دریافت حق‌آبه بوده است و نقطه اوج این اعتراض‌ها حرکت اعتراضی نمادین کشاورزان در پشت کردن به خطیب جمعه اصفهان در آخرین نمازجمعه سال ۹۶ بود.

کشاورزان معترض در این اقدام نمادین شعار می‌دادند: «پشت به دشمن، رو به میهن..

در هفته‌های اخیر مسئولان محلی و مقام‌های دولتی بارها وعده‌هایی را در مورد پرداخت حق‌آبه و خسارت «نکاشت محصول» و نیز رفع دیگر مشکلات کشاورزان اصفهانی بیان کرده‌اند اما اعتراض این کشاورزان همچنان ادامه داشته است.

نحوی برخورد امروز نیروی انتظامی با کشاورزان اصفهانی٬ خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

کشاورزان معترض امروز با شعارهایی چون «آب زاینده‌رود، حق مسلم ماست»، و «ناله این کشاورز، ناله زنده‌رود است» به خیابان‌ها آمده بودند.

سایت محلی «اصفهان شرق» که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی در مورد اعتراض‌های کشاورزان اصفهان منتشر کرده بود، امروز خبر داد که روز شنبه نشستی با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان اصفهان در مجلس برگزار شده و محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، با اشاره به آنچه «مصوبات لازم برای بهبود وضع کشاورزان» خوانده، گفته است که «هیچ دلیلی برای تجمع وجود ندارد.»

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت بد بارش در سال گذشته، وضعیت آب شرب را «بسیار نگران‌کننده» خوانده و برداشت‌های غیرمجاز را عامل مشکل در تأمین آب شرب توصیف کرده است.

او اضافه کرد که در جلسه‌ای با حضور وزرای کشور و نیرو و نیز استانداران اصفهان و چهار محال و بختیاری، موضوع «برداشت‌های غیرمجاز بالادستی» بررسی و قرار شده با تصویب تصمیماتی در «کارگروه سازگاری با کم‌آبی» به صورت جدی با برداشت‌های غیرمجاز برخورد شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »